/
/

7 manieren om volgers te werven voor je Facebook bedrijfspagina

Heb je een Facebook bedrijfspagina, dan wil je daar uiteraard rendement uit halen. Je wilt studenten laten zien dat het aantrekkelijk is om bij jouw organisatie te werken en je wilt hen ertoe brengen dat zij bij je solliciteren. Om dit binnen handbereik te brengen heb je volgers nodig. Veel volgers. Waar haal je deze volgers vandaan? Gebruik deze 7 manieren om volgers te werven voor je Facebook bedrijfspagina.

1. Promoot je bedrijfspagina via Facebook Ads

Facebookadvertenties zijn de snelste en meest eenvoudige manier om nieuwe volgers voor je bedrijfspagina te werven. Je kunt vrienden van je huidige volgers targeten, en daardoor profiteren van social proof bij bijvoorbeeld studiegenoten, of je advertentie heel gericht aan je belangrijkste doelgroepen tonen. Wat je ook kiest, nieuwe volgers zijn gegarandeerd.

2. Nodig studenten uit je eigen database uit

Iedere campus recruiter heeft een database met (potentiële) kandidaten. Of deze nu groot of klein is, je hebt altijd tenminste de contactgegevens van studenten en starters die bij je gesolliciteerd hebben voor hun stage of eerste baan. Aanvullend kun je denken aan studenten die je hebt gesproken tijdens een bedrijvenbeurs of die bijvoorbeeld je inhousedag hebben bezocht. Het zijn allemaal studenten die in meer of mindere mate interesse hebben in je organisatie en die je op Facebook of via e-mail eenvoudig uit kunt nodigen om je bedrijfspagina te liken.

3. Stuur een direct e-mailing

Net zozeer dat je een direct e-mailing kunt versturen voor het promoten van je inhousedag of een vacature, kun je ook een direct e-mailing versturen ter promotie van je Facebookbedrijfspagina. Stel een aansprekende mail op en benader één of meerdere externe partijen die je kunnen helpen aan een goed bereik onder jouw doelgroep. Natural Talent heeft bijvoorbeeld een grote en diverse database met hbo- en wo studenten, en de nodige contacten met studieverenigingen.

4. Betrek stagiaires, starters en trainees bij je bedrijfspagina

Je stagiaires en jonge medewerkers zijn de ambassadeurs van je organisatie. Door hen te betrekken bij je Facebookbedrijfspagina kunnen zij deze rol ook actief voor je vertolken. Stimuleer hen om content te creëren, maar zeker ook om content die op je pagina staat te delen. Goede kans namelijk dat vrienden van je stagiaires en medewerkers vallen binnen je doelgroep, en een betere manier om hen te bereiken is er niet.

5. Zorg voor waardevolle en deelbare content

De mate waarin je content als waardevol en deelbaar wordt beschouwd is bepalend voor de groei van het aantal volgers van je Facebookpagina. Hoe waardevoller je content, hoe groter namelijk de kans dat iemand die je pagina voor de eerste keer bezoekt, besluit om je te gaan volgen. Gelijktijdig zorgt waardevolle content er voor dat je bestaande volgers niet zullen afhaken. En doordat je content ook nog eens aantrekkelijk is om te delen, zullen je volgers je helpen om je content te verspreiden en daarmee nieuwe volgers te trekken.

6. Boost berichten op je Facebookbedrijfspagina

Weet je eenmaal welke content aantrekkelijk wordt gevonden door je doelgroep, kies er dan voor om specifieke updates die je plaatst een boost te geven. Als beheerder van je bedrijfspagina doe je dit eenvoudig via de button ‘boost post’ die rechtsonder in de hoek van ieder bericht op je pagina staat (zie afbeelding). Door je berichten te boosten deel je deze in de news feed van studenten uit je doelgroep en vergroot je het bereik van je beste content. Een erg overtuigende manier om studenten te laten zien dat je pagina de moeite waard is om te volgen.

7. Verwijs veelvuldig naar je Facebookbedrijfspagina

Studenten komen op vele manieren met je organisatie in aanraking, zeker als je actief bezig bent met je campus recruitment. Zorg je ervoor dat je in al je communicatie verwijst naar je Facebookbedrijfspagina. Maak bijvoorbeeld een verwijzing op je website, zet een verwijzing in je e-mail handtekening, vermeld je Facebookpagina op je drukwerk (flyers, posters en visitekaartjes), neem een verwijzing naar je Facebookpagina op in je bedrijfsprofielen op vacaturebanken ( bijvoorbeeld op EersteWerkgever.nl), op websites van studieverenigingen en vergeet ook zeker niet om tijdens inhousedagen en bedrijvenbeurzen je Facebookbedrijfspagina kenbaar te maken. Doe je dit, dan genereer je ongemerkt een groot bereik onder je doelgroep.

Nieuwe volgers

Ben je er klaar voor om eindelijk rendement te gaan halen uit je Facebookinzet en om studenten te overtuigen dat je een aantrekkelijke werkgever bent? Begin bij het begin en zorg ervoor dat het aantal volgers van je bedrijfspagina gaat groeien. Met bovenstaande 7 manieren moet dat een koud kunstje zijn.

Over Natural Talent

Natural Talent heeft als campus recruitmentpartner jarenlange ervaring in het inrichten en onderhouden van sociale media kanalen in de communicatie met studenten. We behalen successen voor klanten als Arcadis, Bosch en TMC. Ook jou helpen we graag! Benieuwd hoe? Ontdek hoe wij te werk gaan of neem contact op met Sebastiaan!

Geplaatst door: Sebastiaan van Haren

Sebastiaan is een eigenwijze Campus Recruitment expert met een groot hart. Dat zie je terug in alles dat hij doet. Dit uit zich als hij samen met opdrachtgevers van Natural Talent werkt aan een onderscheidende campus recruitment strategie, maar ook privé. In zijn werk zie je overgave, betrokkenheid en een drang om dingen net wat anders te doen dan de norm voorschrijft. Daarin zit namelijk de onderscheidende waarde die hij graag met je opzoekt.

Word een favoriete werkgever!

Hoe zorg je ervoor dat hoogopgeleid talent geïnteresseerd is in een carrière bij jouw bedrijf? De Candidate Experience speelt hierin een grote rol. Het is de ervaring die de student met jouw bedrijf heeft tijdens het gehele recruitmentproces. Van het eerste contactmoment tot aan diens eerste werkdag. Ons gratis e-book ”Optimaliseer je Candidate Experience!” helpt je jouw Candidate Experience te optimaliseren én geeft je 22 praktische tips!

Gratis downloaden