/
/

Inhousedag organiseren: wat wint u op Employer Branding én Werving?

Veel bedrijven vechten om hetzelfde essentiële kapitaal: Talent. Hoe zorgt je ervoor dat potentiële kandidaten jouw bedrijf interessant genoeg vinden om bij te solliciteren, of om zelfs maar een baan bij je overwegen? Ofwel, hoe behoud je de controle en realiseer je dat zij niet rechtstreeks bij je grotere, bekendere of rijkere concurrent binnen wandelen? Simpel: je organiseert een inhousedag.

Waarom organiseer je een Inhousedag?

De belangrijkste kwaliteit die je als werkgever bezit, ben je zelf. Via elke branding- of wervingscampagne vertel je daarom aan jouw doelgroep van potentiële kandidaten wat werken bij jouw organisatie zo geweldig interessant maakt; waarom talenten voor jou moeten kiezen. Allemaal vanuit JOUW PERSPECTIEF. Maar let op: vertel de waarheid. Een mooier beeld schetsen dan werkelijk het geval is maakt je als bedrijf ongeloofwaardig. Benieuwd naar andere redenen om een inhousedag te organiseren? 

Starters vinden authenticiteit belangrijk

De huidige generatie van studenten en starters is op zoek naar authenticiteit; naar eerlijkheid. Iedereen is anders en vraagt om een meer persoonlijke benadering, geen op de massa afgevuurde generalistische campagne. Dit vergt een nieuwe aanpak van jouw communicatie, waarbij deze kernwoorden centraal staan; een aanpak die je vele malen interessanter maakt dan je concurrenten.

Geef een authentiek beeld van je organisatie

Het belangrijkste onderdeel van die nieuwe aanpak wordt de organisatie van een inhousedag. Je nodigt jouw doelgroep van potentieel talent uit en laat hen persoonlijk kennis maken met je organisatie. Je laat hen proeven van je bedrijfscultuur en het werk dat ze mogelijk bij jou kunnen gaan doen. Daarnaast geef je studenten de kans om vragen te stellen aan medewerkers, die hen in alle eerlijkheid antwoorden geven. Kortom, je geeft potentiële starters een authentiek beeld van je organisatie dat overtuigender is dan welke mediacampagne ook.

Een Inhousedag zorgt voor lagere wervingskosten

Heeft de organisatie van een inhousedag nog meer voordelen? Jazeker. Je krijgt de kans om potentiële kandidaten 1 op 1 te screenen en daarmee de kwaliteit van jouw starters te verhogen. Bovendien, starters die op deze manier bij je bedrijf beginnen, rennen na een half jaar niet gillend naar buiten, omdat bijvoorbeeld de bedrijfscultuur toch niet helemaal zo bleek te zijn als je dat voor deed komen in die flitsende campagne. Ze blijven bij je, waardoor je wervingskosten drastisch omlaag kunnen.

Dus, waarom een inhousedag?

  1. Zien is geloven. Je overtuigt potentiële kandidaten voor je bedrijf te kiezen.
  2. Kwaliteit. Starters zijn beter en blijven langer.
  3. Kosten. Wervingskosten gaan omlaag.

Zelf een Inhousedag organiseren

Weet je niet hoe je een succesvolle inhousedag op kunt zetten en daarmee talenten aan jouw organisatie kunt binden, neem dan eens contact met ons op. Wij kunnen je adviseren, samen met een inhousedag opzetten en / of ervoor zorgen dat er voldoende interessante kandidaten op je inhousedag aanwezig zijn. Zoals we dat voor Bosch ook gedaan hebben; of wat kleinschaliger natuurlijk.

Tip: Wil je graag een inhousedag organiseren? Ik heb 6 onderdelen benoemd die tijdens een inhousedag op het programma moeten staan.

Over Natural Talent

Natural Talent heeft als campus recruitmentpartner jarenlange ervaring in het organiseren van succesvolle inhousedagen. We behalen successen voor klanten als Bosch, TMC, Fokker, Stedin en SCA. Ook jou helpen we graag! Benieuwd hoe? Ontdek hoe wij te werk gaan of neem contact op met Sebastiaan!

Geplaatst door: Sebastiaan van Haren

Sebastiaan is een eigenwijze Campus Recruitment expert met een groot hart. Dat zie je terug in alles dat hij doet. Dit uit zich als hij samen met opdrachtgevers van Natural Talent werkt aan een onderscheidende campus recruitment strategie, maar ook privé. In zijn werk zie je overgave, betrokkenheid en een drang om dingen net wat anders te doen dan de norm voorschrijft. Daarin zit namelijk de onderscheidende waarde die hij graag met je opzoekt.

Word een favoriete werkgever!

Hoe zorg je ervoor dat hoogopgeleid talent geïnteresseerd is in een carrière bij jouw bedrijf? De Candidate Experience speelt hierin een grote rol. Het is de ervaring die de student met jouw bedrijf heeft tijdens het gehele recruitmentproces. Van het eerste contactmoment tot aan diens eerste werkdag. Ons gratis e-book ”Optimaliseer je Candidate Experience!” helpt je jouw Candidate Experience te optimaliseren én geeft je 22 praktische tips!

Gratis downloaden