/
/

De kosten van verschillende arbeidsmarktcampagnes

Wat kost een weekje op nu.nl of twee weken langs de A2/A27? Dat was de vraag die het vakblad Werf& zichzelf stelde met betrekking tot diverse arbeidsmarktcampagnes. Werf& keek waar de meeste ogen voor het minste geld te vinden zijn. Het Gratis Collegeblok werd ook meegenomen en kwam heel goed uit de bus.

Arbeidsmarktcampagne

Acht mogelijkheden

Het budget voor arbeidsmarktcommunicatie kun je maar één keer uitgeven. Je wilt daarbij met minimale kosten maximaal resultaat behalen. Voor het artikel werden 8 verschillende mediatypen inclusief kosten onder de loep genomen. Onderaan deze blog vind je een overzicht van de kosten en het bereik.

Hoe lees je de tabel

De keuze van een bepaald medium is erg afhankelijk van het doel van de campagne die je voor ogen hebt. Hierbij worden de kosten afgezet tegen het bereik. Het is echter essentieel dat je de relevante doelgroep bereikt. Wat die relevante doelgroep is, en hoe je die het beste kunt bereiken, zal per adverteerder verschillen. 

Ter illustratie: een zeer algemene campagne kun je bijvoorbeeld onderbrengen op nu.nl, waar je een hele brede doelgroep bereikt. Wil je echter segmenteren op bijvoorbeeld de doelgroep studenten en starters, dan kun je denken aan een advertentie in Intermediair. Nog diepere segmentatie is mogelijk met het EersteWerkgever Collegeblok. Via dit medium bereik je specifiek hbo en wo studenten die een technische opleiding volgen. Zeker in arbeidsmarktcommunicatie kan dergelijke segmantatie erg relevant zijn. 

Een extra voordeel van het EersteWerkgever Collegeblok is de dubbele kracht van herhaling: het product wordt niet alleen langdurig, maar ook bijna dagelijk gebruikt. Een note-quote (advertentieregel op een schrijfpagina) komt zelfs op meerdere pagina's terug. Het EersteWerkgever.nl Collegeblok komt hierdoor in vergelijking met andere media heel goed uit de bus. 

Arbeidsmarktcampagne 2

Bron: Werf& 16

Over Natural Talent

Natural Talent heeft als campus recruitmentpartner jarenlange ervaring in het vergroten van de naamsbekendheid van bedrijven onder hoogopgeleid talent via ons Gratis Collegeblok. We behalen successen voor klanten als Bosch, TMC, SCA, Calco, Arcadis, ASML en ENTER. Ook jij kan adverteren in ons collegeblok! Benieuwd naar de mogelijkheden? Ontdek hoe wij te werk gaan of neem contact op met Teun!

Geplaatst door: Teun Smulders

Teun is Campus Recruitment expert bij Natural Talent. Hij is een jonge, bevlogen gesprekspartner met een eigenzinnige kijk. Specialist in strategische vraagstukken, het uitvoeren van onderzoeken en gek van cijfers. Hij heeft een groot netwerk binnen onderwijsinstellingen en studieverenigingen en zet graag zijn kennis in om samen met bedrijven te werken aan hun Campus Recruitment.

Word een favoriete werkgever!

Hoe zorg je ervoor dat hoogopgeleid talent geïnteresseerd is in een carrière bij jouw bedrijf? De Candidate Experience speelt hierin een grote rol. Het is de ervaring die de student met jouw bedrijf heeft tijdens het gehele recruitmentproces. Van het eerste contactmoment tot aan diens eerste werkdag. Ons gratis e-book ”Optimaliseer je Candidate Experience!” helpt je jouw Candidate Experience te optimaliseren én geeft je 22 praktische tips!

Gratis downloaden