/

Branding van Fokker Experience Day / Inhousedag

Fokker had zich als doel gesteld om zes top Management Trainees te werven. Waar de werving in het verleden het gehele jaar doorliep, wilde zij nu één centrale assessment dag ontwikkelen; de Fokker Experience Day. Een intensieve en persoonlijke kennismaking met kandidaten.

Fokker had zich als doel gesteld om zes top Management Trainees te werven. Waar de werving in het verleden het gehele jaar doorliep, wilde zij nu één centrale assessment dag ontwikkelen; de Fokker Experience Day. Een intensieve en persoonlijke kennismaking met kandidaten. 

Fokker had nog geen ervaring met het organiseren en promoten van een dergelijke inhousedag. Zij hebben daarom Natural Talent ingeschakeld om samen tot een communicatieplan te komen en de communicatiemiddelen te ontwikkelen. 

Doordat het promotietraject erg kort was, zijn kanalen ingezet die snel resultaat opleveren. Zo is een direct e-mail opgesteld en verzonden naar gesegmenteerde contacten in de database van Natural Talent. Daarnaast is een flyer en roll-up banner ontworpen voor de promotie op de Delftse Bedrijvendagen. De gewonnen award voor het Beste Traineeship Benelux kreeg een centraal thema in de communicatiemiddelen. Omdat Fokker van de Experience Day een jaarlijks terugkerend evenement wil maken, moest de dag ook een lading krijgen, hiervoor is een speciaal logo ontwikkeld. 

De Fokker Experience Day is een groot succes geworden. Zowel de deelnemers als Fokker waren enthousiast over het resultaat. Het bedrijf heeft niet alleen goede trainees geworven, maar heeft ook gewerkt aan het Employer Brand en heeft een stevige basis gelegd voor een jaarlijks terugkerend evenement.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Versterken Employer Brand

De Experience Day liet studenten zien wat Fokker te bieden heeft. Door een kijkje in de keuken werd gebouwd aan het Fokker Employer Brand.

Groei naamsbekendheid

De flyers, banners en direct e-mail hebben gezorgd voor een groei in de naamsbekendheid van het bedrijf en in de bekendheid van het traineeship.

Intensief kennismaken met talent

Door de organisatie van een Experience Day maakte Fokker persoonlijk kennis met kandidaten en kon het potentiële trainees op geschiktheid beoordelen.

Groei aantal sollicitaties

De flyers, banners en direct e-mail hebben geleid tot een groei van het aantal sollicitaties. Op basis van de Experience Day zijn de traineeposities vervuld.

Fokker

/

Fokker is een wereldwijde leider en specialist in de luchtvaartindustrie. De, van origine Amerikaanse, multinational ontwerpt en produceert technisch hoogstaande vliegtuigsystemen. Fokker maakt deze ontwerpen voor zowel commerciële organisaties als voor diverse nationale legers. Fokker is een organisatie die al meer dan 100 jaar bestaat, en ruim 75 vliegtuigontwerpen op haar naam heeft staan.

Fokker over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Teun voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden