/

Uitvoeren zoekmachine-optimalisatie & beheren AdWords voor Calco

Google is voor veel studenten het startpunt in hun zoektocht naar een leuke stage, startersfunctie of eerste werkgever. Calco zag de zoekmachine daardoor als een belangrijk onderdeel binnen haar online campus recruitment strategie en in de werving van haar trainees. Het bedrijf vroeg Natural Talent om hulp bij het vindbaar maken van haar website en vacatures voor relevante kandidaten.

Als startpunt is de uitgangssituatie in kaart gebracht op basis van een concurrentieonderzoek en een uitgebreide analyse van de Calco website. Tevens is een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om alle relevante zoekwoordcombinaties in kaart te brengen die door de doelgroep gebruikt worden. Vanuit de analyses is een basisrapport en plan van aanpak ontwikkeld waarmee we samen aan de slag konden om met behulp van SEO en SEA kandidaten naar Calco te leiden.

SEO - Gestructureerd zijn alle pagina’s op de Calco website één voor één onder de loep genomen, opnieuw gepositioneerd en herschreven. Hierbij is rekening gehouden met de belangrijkste zoekwoordcombinaties die door de doelgroep gebruikt worden, de concurrentie op deze zoekwoorden en uiteraard het EVP van Calco. Ook technische aspecten zijn verbeterd, evenals klikpaden en conversieratio’s. Alles met één duidelijk doel: meer relevante bezoekers op de Calco website en meer passende sollicitanten voor de Calco Traineeships. En dat is meer dan gelukt.

SEA - Niet alle potentiële kandidaten komen via zoekmachineoptimalisatie in contact met Calco. De opbouw van een goede vindbaarheid via SEO kost tijd en de concurrentie op bepaalde zoekwoorden is hoog. Dankzij advertenties in Google (SEA, Search Engine Advertising) konden direct de belangrijke zoekwoordcombinaties goed vindbaar gemaakt worden. Hiervoor zijn aansprekende advertentiecampagnes ingericht die we voor Calco continu optimaliseren. Op maandelijkse basis worden de aansprekende resultaten transparant gerapporteerd.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Groei aantal website bezoekers

De vindbaarheid van de recruitmentsite is enorm hard gegroeid. In een jaar is een groei van meer dan 100% gerealiseerd in de organische zoekresultaten.

Groei aantal sollicitaties

Door de optimalisatie van de website is het aantal sollicitaties hard gegroeid. SEO en SEA zorgen samen voor ongeveer 50% van alle sollicitaties.

Verlaging cost-per-hire

De traineesn die dankzij de inzet van online marketing zijn aangenomen, zijn geworven tegen een lage cost-per-hire. Niet alleen meer sollicitanten dus, maar ook lagere kosten per aanname.

Sneller invullen vacatures

Door de continue stroom van passende sollicitaties heeft het bedrijf meer keus en kan de Calco MasterClass sneller gevuld worden.

Calco

/

Calco is een Nederlandse IT dienstverlener met haar hoofdkantoor in Maarssen. Het bedrijf is gespecialiseerd in het opleiden, detacheren en coachen van zowel jonge als ervaren IT professionals. Calco biedt de Calco MasterClass aan, waar recentelijk afgestudeerde hoogopgeleiden en academici zich kunnen laten omscholen tot volwaardig IT’er. Deze MasterClass duurt 2 jaar. Calco is een sterk groeiende onderneming die binnen 10 jaar is gegroeid van 3 naar 300 werknemers. Het bedrijf wil komend jaar 200 nieuwe Calco MasterClassers laten starten.

Calco over de samenwerking met Natural Talent

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden