/

Campus Recruitment Strategie Bosch

Bosch heeft bij Natural Talent de vraag neergelegd om een plan te ontwikkelen waardoor met een duidelijke visie en structuur een passende campus recruitment strategie ontwikkeld kan worden, om op een duurzame manier aan de recruitmentbehoefte van trainees, starters en stagiaires te voldoen. Onze visie op campus recruitment was daarbij het uitgangspunt.

De eerste stap is om te bouwen aan de naamsbekendheid van het bedrijf. Met een employer branding campagne is Bosch bij technische studenten gepresenteerd als  een aansprekende high-tech werkgever. Via onder andere het EersteWerkgever Collegeblok en de Bosch Facebook pagina zijn de belangrijkste doelgroepen bereikt. 

Vervolgens brengen we Bosch op een persoonlijke manier in contact met studenten. Bosch neemt deel aan de bedrijvendagen van de drie Technische Universiteiten. Studenten worden uitgenodigd  voor de grootste studenteninhousedag van Nederland, het Bosch Technology Event. Naast het Bosch Technology Event worden verschillende kleinschalige inhousedagen georganiseerd waarbij intensief kennis wordt gemaakt met vooraf geselecteerd talent. Dit gebeurt tijdens de Bosch Challenges. Stagiaires spelen ook een belangrijke rol binnen de Bosch campus recruitment strategie. Het is een zeer sterke wervingstool om te beoordelen welke studenten in aanmerking komen voor een carrière bij Bosch. 

De belangrijke laatste stap is het onderhouden van de Bosch Talentpool. Hierin zijn alle interessante talenten verzameld. Deze talenten krijgen privileges en met hen wordt gebouwd aan een vertrouwensrelatie. Alle starters en Management Trainees worden geworven uit de Bosch talentpool

Natural Talent heeft voor Bosch niet alleen de campus recruitment strategie ontwikkeld, maar is ook verantwoordelijk voor de uitvoer van alle campus recruitment-activiteiten.
 

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Versterken Employer Brand

Waar studenten Bosch kende van de boor- en wasmachines staat Bosch steeds meer bekend als High Technology bedrijf en als aantrekkelijk werkgever.

Groei naamsbekendheid

Door de diversiteit aan activiteiten en dagelijkse zichtbaarheid zit Bosch in de mindset bij de voor hen interessante studenten.

Hoger rendement activiteiten

Doordat gewerkt wordt met één centraal Campus Recruitmentplan waarin alle activiteiten aan elkaar gekoppeld zijn, wordt optimaal rendement behaald.

Sneller invullen vacatures

Door een structurele aanpak is de Bosch talentpool continu gevuld met talent, waardoor stages en startersfuncties sneller ingevuld worden.

Bosch

/

Bosch is wereldwijd een toonaangevende leverancier van technologie en services. In Nederland is Bosch vertegenwoordigd in alle sectoren van de Groep: automobieltechniek, industriële technologie, consumentenproducten en energie- bouwtechnologie. Bosch staat voor kwaliteit, prestatie en betrouwbaarheid voor mens en milieu. In Nederland heeft de Bosch Groep 19 vestigingen en circa 3.800 medewerkers. Het bedrijf biedt volop kansen voor talent, in zowel business als techniek functies. Natural Talent is al jaren de vaste partner van Bosch op het gebied van Campus Recruitment.

Bosch over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Sebastiaan voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden