/

Campus Recruitment Strategie SCA

SCA is een multinational die onder Nederlandse studenten nog weinig naamsbekendheid heeft. Ondanks dat het bedrijf een enorm uitdagend traineeship biedt, ondervond het veel moeite om invulling te geven aan de openstaande traineesposities en startersfuncties. Het bedrijf zocht daarom een partner voor het opbouwen van de campus recruitment strategie om op een duurzame manier talentvolle en bij het bedrijf passende trainees en starters te kunnen werven. Universitair opgeleide werktuigbouwkundigen zijn daarbij de primaire doelgroep. 

De visie van Natural Talent bleek naadloos aan te sluiten op de wens van SCA voor haar campus recruitment strategie. 

Stap 2. De naamsbekendheid en het Employer Brand van het bedrijf onder deze doelgroep werd effectief opgebouwd dankzij advertenties in het EersteWerkgever Collegeblok. Daarnaast werden er laagdrempelige promotieactiviteiten uitgevoerd op de verschillende universiteiten. 

Stap 3. Met het veroveren van een plekje in de mindset bij universitaire werktuigbouwkundigen was de basis gelegd voor persoonlijk contact. Een bedrijvendiner op Universiteit Twente, de wervingsdagen van de TU/e en verschillende SCA Experience Days (inhousedagen) werden georganiseerd. Studenten maakten kennis met SCA en het bedrijf kon de best passende kandidaten selecteren.

Stap 4. De meest interessante studenten kregen een felbegeerd plekje in de SCA Talentpool. Hier wordt gewerkt aan een duurzame en persoonlijke vertrouwensband tussen SCA en deze kandidaten. De SCA Talentpool is daarmee de bron van waaruit het SCA traineeship de komende jaren wordt ingevuld.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Groei naamsbekendheid

SCA was totaal niet bekend bij technische studenten. Door het bedrijf te profileren samen met haar merken en techniek, maakten studenten voor het eerst kennis met de werkgever SCA.

Versterken Employer Brand

Studenten wisten niet wat voor bedrijf en werkgever SCA was. Door de verschillende activiteiten leerden relevante studenten het bedrijf, de bedrijfscultuur en het traineeship kennen.

Groei aantal sollicitaties

Doordat het bedrijf in het verleden geen sollicitaties ontving, schakelde het werving en selectiebureaus in. Door gestructureerd aan campus recruitment te werken, kan SCA nu zelf haar trainees werven.

Intensief kennismaken met de doelgroep

SCA wil trainees die bewust voor een carrière bij het bedrijf kiezen en die qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Dankzij haar campus recruitment strategie maken beide partijen een afgewogen keuze voor elkaar.

SCA

/

SCA is een globale speler op het gebied van hygiëne- en bosproducten, en het bedrijf achter toonaangevende merken als Libero, Edet, Tork, Libresse en Tena. Wereldwijd is SCA met ruim 37.000 werknemers actief in zo’n 100 landen. De SCA kantoren van Nederland bevinden zich in Gennep, Suameer, Cuijk, Hoogezand en in Zeist. Dankzij de samenwerking met Natural Talent bouwt SCA aan haar bekendheid onder technische studenten en beschikt het jaarlijks over jong talent voor haar Technisch Management Traineship.

SCA over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Sebastiaan voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden