/

Optimalisatie Recruitmentsite Calco

De recruitmentsite vormt voor Calco de centrale hub in haar communicatie en campus recruitment. Alle carrière gerelateerde uitingen komen hier op uit en het is de belangrijkste bron om aan goede en bij het bedrijf passende kandidaten te komen. Met een wervingsbehoefte van meer dan 200 starters per jaar is het daarom logisch dat de Calco recruitmentsite méér moet zijn dan een goede afspiegeling van het bedrijf en de werkwijze. Natural Talent is gevraagd de Calco recruitmentsite op een duurzame manier te optimaliseren.

Als startpunt is de uitgangssituatie in kaart gebracht op basis van een concurrentieonderzoek en een uitgebreide analyse van de Calco recruitmentsite. Dit gaf inzicht in het functioneren en het rendement van de huidige recruitmentsite. Tevens is een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om alle relevante zoekwoordcombinaties in kaart te brengen die door de doelgroep gebruikt worden. Vanuit de analyses is een basisrapport en plan van aanpak ontwikkeld gericht op drie doelstellingen: Het optimaliseren van de vindbaarheid, het optimaliseren van de candidate experience en het optimaliseren van de conversieratio.

Om van websitebezoekers sollicitanten te maken, moest de recruitmentsite alle relevante informatie bevatten die studenten belangrijk vinden bij de oriëntatie op een eerste werkgever. Gestructureerd zijn alle pagina’s op de Calco website één voor één onder de loep genomen, opnieuw gepositioneerd en herschreven. Ook zijn nieuwe (dedicated) landingspagina’s ontwikkeld. Hierbij is rekening gehouden met de belangrijkste zoekwoordcombinaties die door de doelgroep gebruikt worden, de concurrentie op deze zoekwoorden en uiteraard het EVP van Calco. 

Ook technische aspecten zijn verbeterd. Daarnaast is gekeken naar logische klikpaden, met de Calco MasterClass als beoogd eindstation, en conversieratio’s. Alles met één duidelijk doel: meer relevante bezoekers op de Calco website en meer passende sollicitanten voor de Calco Traineeships. En dat is meer dan gelukt. Maar er was ook een bonus, want mede dankzij de website optimalisatie door Natural Talent werd Calco genomineerd voor de Digitaal Werven Award 2014.

77% van de studenten maakt gebruik van recruitmentsites om hun eerste baan te vinden. Het is dus van essentieel belang dat je jouw website afstemt op de wensen van je doelgroep. Maar waar voldoet een goede recruitmentsite aan? En waar moet je rekening mee houden in de ontwikkeling? Ons gratis e-book "Het opzetten van een succesvolle recruitmentsite" geeft in 6 stappen antwoord op deze vragen, voorziet je van tips én inspiratie zodat jij jouw recruitmentsite tot een succes kunt maken! Vul onderstaand formulier in, en het gratis e-book wordt direct toegestuurd naar je e-mailadres.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Betere vindbaarheid in Google

Door de optimalisatie van de website (SEO) is de website veel beter vindbaar in Google, met hoge rankings op belangrijke zoekwoordcombinaties.

Groei aantal bezoekers

Door recruitmentsite laat over de periode van 1 jaar een groei zien van 100% in de organische bezoekers.

Betere candidate experience

Doordat de informatie op de website is aangevuld en klikpaden zijn geoptimaliseerd, worden meer relevante pagina’s bezocht en blijven bezoekers langer op de website.

Groei aantal sollicitaties

Om invulling te geven aan de grote wervingsbehoefte was groei van het aantal sollicitaties noodzakelijk. In de topmaanden werd een groei van ruim 50% gerealiseerd.

Calco

/

Calco is een Nederlandse IT dienstverlener met haar hoofdkantoor in Maarssen. Het bedrijf is gespecialiseerd in het opleiden, detacheren en coachen van zowel jonge als ervaren IT professionals. Calco biedt de Calco MasterClass aan, waar recentelijk afgestudeerde hoogopgeleiden en academici zich kunnen laten omscholen tot volwaardig IT’er. Deze MasterClass duurt 2 jaar. Calco is een sterk groeiende onderneming die binnen 10 jaar is gegroeid van 3 naar 300 werknemers. Het bedrijf wil komend jaar 200 nieuwe Calco MasterClassers laten starten.

Calco over de samenwerking met Natural Talent

Het beste talent vind je met een eigen recruitmentsite!

77% van de studenten maakt gebruik van recruitmentsites om hun eerste baan te vinden. Het is dus van essentieel belang dat je jouw website afstemt op de wensen van je doelgroep. Maar waar voldoet een goede recruitmentsite aan? En waar moet je rekening mee houden in de ontwikkeling? Ons gratis e-book "Het opzetten van een succesvolle recruitmentsite" geeft in 6 stappen antwoord op deze vragen, voorziet je van tips én inspiratie zodat jij jouw recruitmentsite tot een succes kunt maken! Vul onderstaand formulier in, en het gratis e-book wordt direct toegestuurd naar je e-mailadres.

Gratis downloaden