/

Promotie Traineeship ENGIE

ENGIE biedt technisch talent een aantrekkelijk traineeship, maar ondervindt moeite om top kandidaten te werven. Natural Talent ondersteunt ENGIE hier al jaren bij.

Centraal binnen de communicatie van het ENGIE Traineeship staat een goede landingspagina. Dit is een pagina die volledig in het teken staat van het traineeship en die van bezoekers ook kandidaten weet te maken. Om dit te bereiken hebben we voor ENGIE de tekst op de landingspagina geoptimaliseerd. Relevante informatie over bijvoorbeeld de sollicitatieprocedure is toegevoegd. Door onze kennis van de doelgroep weten wij hoe wij de doelgroep aan moeten spreken en welke informatie zij belangrijk vinden.

Het traineeship werd verder gepromoot via contacten op onderwijsinstellingen. Ook werden direct e-mails verstuurd in samenwerking met een studievereniging en via de database van Natural Talent. Zo werd heel gericht de juiste doelgroep enthousiast gemaakt voor het traineeship. 

Gezien 80% van de studenten gebruik maakt van Facebook en wij altijd erg goede resultaten halen via Facebook Advertising, is deze manier van adverteren ook ingezet. Vanuit diverse insteken zijn veertig verschillende advertenties ontwikkeld die selecties van potentiële kandidaten enthousiast hebben gemaakt voor de start van hun carrière bij ENGIE. 

Op basis van de relatief kleine, maar uiterst doelgerichte campagne weten we met ENGIE de kritische traineeposities in te vullen. 

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Aanname nieuwe medewerkers

Kwalitatief goede trainees werven was de centrale doelstelling. Dat is zeker gelukt. Op basis van de campagne zijn alle benodigde trainees gestart binnen Cofely.

Groei aantal sollicitaties

De campagne had de focus op het generen van sollicitaties. Door onze kennis is een gerichte campagne ingezet en is het aantal sollicitaties gegroeid.

Groei Employer Brand

In bepaalde delen van het land is de bekendheid van ENGIE beperkt. Als neveneffect van de campagne leren studenten in deze regio's ENGIE kennen.

Groei aantal websitebezoekers

Centraal binnen de campagne stonden de landingspagina’s. Hier kwamen alle bezoekers op uit, wat zorgde voor een groei in het aantal websitebezoekers.

ENGIE

/

ENGIE is de grootste technische dienstverlener van Nederland en maakt onderdeel uit van GDF SUEZ Energy Services. Binnen Nederland werken circa 6.200 medewerkers. Het bedrijf ontzorgt haar klanten met innovatieve, state-of-the-art concepten en integrale en duurzame oplossingen voor de industrie, infrastructuur en utiliteitsmarkt. Efficiënte en effectieve toepassingen in technologieën worden daarbij verbonden met vakkennis in financiële, proces- en beheersmatige aspecten van het werk dat wordt uitgevoerd. ENGIE stond voorheen bekend als Cofely.

ENGIE over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Teun voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden