/

Organisatie Stedin Inhousedag

Stedin zocht goede kandidaten om invulling te geven aan haar uitdagende traineeship. De Stedin inhousedag moest talenten kennis laten maken met de organisatie en laten zien waarom het bedrijf een interessante eerste werkgever is. Het evenement werd gebruikt om via een 'battle' effectief kandidaten (inclusief sollicitanten) te screenen en uiteindelijk de meest geschikte kandidaten te werven voor het talentenopleidingsprogramma van de organisatie.

Stedin schakelde Natural Talent in om kandidaten te vinden met de juiste achtergrond voor de inhousedag én het talentenopleidingsprogramma: technische HBO studenten in het laatste jaar van hun opleiding. Door het opgestelde kandidatenprofiel en de daarbij behorende studiefase van relevante studenten, hebben wij ervoor gekozen om de promotie vanuit twee invalshoeken op te bouwen: 

  1. Inhousedag - kennismaking met Stedin met de mogelijkheid om een aantrekkelijke baan te verkrijgen.
  2. Talenten opleidingsprogramma - werving voor de vacature met de inhousedag als eerste stap van het selectieproces.

Het grote voordeel van de promotie via twee invalshoeken is dat zowel studenten die nog zoekende waren naar de richting waarin zij hun carrière zouden willen starten, als studenten die al volop bezig waren met de zoektocht (en gesprekken) naar hun eerste baan, enthousiast gemaakt werden door de communicatieboodschap.  

Natural Talent heeft in korte tijd gezorgd voor enthousiaste kandidaten die geïnteresseerd waren in Stedin en het haar opleidingsprogramma. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van diverse vacaturebanken waar het bedrijf positieve ervaringen mee had. Daarnaast is veel gebruik gemaakt van de contacten op onderwijsinstellingen, social media en direct e-mail om een mooie promotiecampagne neer te kunnen zetten. 

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Groei aantal sollicitaties

Stedin heeft op basis van de challenge alle trainee posities ingevuld.

Versterken Employer Brand

De kandidaten hadden nog geen goed beeld wat het bedrijf te bieden had. Door de challenge zijn de kandidaten enthousiast geworden over het bedrijf.

Groei naamsbekendheid

De bekendheid van het bedrijf was onder studenten erg beperkt. Door een intensieve promotiecampagne is hieraan een boost gegeven.

Intensief kennismaken met talent

De challenge fungeerde als centrale assessment tool. Tijdens de dag is intensief kennis gemaakt met technisch talent.

Stedin

/

Stedin is als Nederlandse netbeheerder verantwoordelijk voor betrouwbaar en veilig transport van gas en elektriciteit. Om de huidige dienstverlening te optimaliseren is Stedin continu bezig met het moderniseren, vervangen, uitbreiden en onderhouden van alle aansluitingen. Stedin is met ongeveer 1.100 werknemers verantwoordelijk voor de gas- en elektriciteitsaansluiting van meer dan 2 miljoen Nederlandse huishoudens met name in de Randstad.

/

Neem contact op met Teun voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden