Arcadis

Passend talent aantrekken dankzij een professionele ambassadeursstrategie

Een samenwerking met Arcadis

HomeCasesArcadis
Arcadis | Strategie en boodschap

Resultaten om trots op te zijn


  • Engagement op Facebook

  • Sterkere vacatures

  • Meer sollicitanten

Resultaten om trots op te zijn

De uitdaging: een authentiek en verhelderend werken-bij-verhaal

Een groot ingenieursbureau als Arcadis houdt zich met talloze disciplines bezig, wat zorgt voor veel diversiteit in werkzaamheden en projecten. Interessant, maar ook lastig als het gaat om employer branding. Want hoe:

  • Vergroot je de aantrekkingskracht van Arcadis als werkgever onder zo’n diverse doelgroep qua studieachtergronden?;
  • Zorg je ervoor dat je als werkgever op de juiste manier bekend bent bij deze grote groep potentiële medewerkers en stagiairs?;
  • Communiceer je de juiste boodschap naar dit breed geïnteresseerde talent?

Je maakt gebruik van een professionele ambassadeursstrategie om een authentiek maar divers beeld neer te zetten op de arbeidsmarkt.

De uitdaging: een authentiek en verhelderend werken-bij-verhaal

Het resultaat: unieke medewerkersverhalen spreken potentieel talent aan

Sinds december 2015 worden binnen Arcadis jaarlijks acht ambassadeurs benoemd met verschillende studieachtergronden en functies. Dankzij een duidelijk doel, visie en werkwijze, laten zij met hun blogs zien hoe het echt is om bij Arcadis te werken. Met mooie resultaten als gevolg:

Engagement op Facebook

De verhalen van ambassadeurs vinden via een diversiteit aan kanalen hun weg naar de doelgroep. Op de alsmaar groeiende Facebook community van Arcadis Nederland (bekijk deze case) worden wekelijks blogs van de ambassadeurs gedeeld. Niet alleen zorgt dit continu voor aanwas in volgers, de blogs scoren buitengewoon goed in het aantal post clicks, likes, comments en shares!

Sterkere vacatures

Ondanks de groeiende aandacht voor het belang van aansprekende vacatureteksten blijven deze vaak statisch en abstract. Blogs van ambassadeurs helpen de Arcadis-recruiters om hun vacatures naar een hoger niveau te tillen en kandidaten te laten zien wat zij echt mogen verwachten van een functie. Het zorgt voor minder vragen, beter passende sollicitanten en realistische verwachtingen.

Meer sollicitanten

Met haar ambassadeursstrategie wil Arcadis nieuw passend talent aantrekken. Alleen al de afgelopen periode heeft een zestal nieuwe medewerkers aangegeven dat zij door de blogs van ambassadeurs over de streep zijn getrokken om te kiezen voor Arcadis!

Wat zegt de klant

Samen met de hoge dosis flexibiliteit, enthousiasme en professionaliteit kan ik niets anders zeggen dat ik erg blij ben dat Natural Talent onze partner is wat betreft de ontwikkeling en implementatie van ons Social Media kanaal Facebook. Met het behalen van de opgestelde jaardoelen, welke in slechts vijf maanden tijd zijn behaald, kunnen wij onze doelen bij stellen om Arcadis nog beter te kunnen positioneren onder onze doelgroep.
Arcadis
, Campus Recruiter Arcadis
Case detail logo

Wie is Arcadis?

Arcadis is een Nederlandse advies-, ontwerp-, projectmanagement- en ingenieursorganisatie die zich wereldwijd bezighoudt met projecten op het gebied van infrastructuur, milieu, water en gebouwen. Daarnaast ontwikkelt, ontwerpt en implementeert, onderhoudt en exploiteert het bedrijf projecten voor bedrijven en overheden. Het bedrijf heeft duurzaamheid en MVO hoog in het vaandel staan.

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!