Provincie Utrecht

Recruitment Marketing Provincie Utrecht

Wervingscampagne met een creatieve twist: 27 nieuwe trainees

HomeCasesProvincie Utrecht
Provincie Utrecht | Recruitment Marketing
  • Enthousiasmerend en creatief beeldmateriaal door een informele en gezellige groep ambassadeurs

  • Een succesvolle inhousedag, waarop in plaats van de 30 beoogde deelnemers, uiteindelijk 65 deelnemers zijn gekomen

  • Een totaal van 332 sollicitanten in een erg krappe arbeidsmarkt

  • Naast de beoogde 17 plekken zijn er nog 10 extra traineeplekken gecreëerd om de kwalitatief sterke kandidaten allemaal een plaats te bieden. In totaal 27 nieuwe trainee-collega’s!

De uitdaging: voldoende kandidaten aanspreken in een gespannen arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt heeft in de corona-jaren meerdere keren op zijn kop gestaan. Sollicitanten liggen al lange tijd niet (meer) voor het oprapen en sollicitanten zijn aan zet. Daarnaast is de focus van veel organisaties verschoven naar jongeren en traineeships schieten als paddenstoelen uit de grond. Dat betekent dat de concurrentie groot is. Samen hebben we de volgende uitdagingen overwonnen:

  • Voldoende sollicitaties genereren in een zeer krappe arbeidsmarkt
  • Kwalitatief sterke kandidaten aantrekken voor 17 traineeplekken
  • Een combinatie van generieke en meer specialistische achtergronden vangen met een wervingscampagne

Resultaten om trots op te zijn

Enthousiasmerend en creatief beeldmateriaal door een informele en gezellige groep ambassadeurs

De trainees die als ambassadeurs zijn ingezet voor deze campagne waren meer dan enthousiast. Dit bleek al uit de voorbereidingen, maar het was vooral voelbaar op de dag van de video- en fotoshoot. Hoewel dit echt intensief kan zijn, bleef de groep energiek en hebben we sterk beeldmateriaal kunnen ontwikkelen.

Een succesvolle inhousedag met maar liefst 65 deelnemers

Het doel was om 25 tot 30 deelnemers voor de inhousedag aan te trekken. Al snel bleek de interesse groot. Uiteindelijk hebben we een week voor de aanmelddeadline de campagne stop moeten zetten, omdat al 65 deelnemers zich hadden aangemeld. Om de kwaliteit van de dag te waarborgen, hebben we de inschrijving gesloten. Zo werd het een succesvolle inhousedag.

Een totaal van 332 sollicitanten in een erg krappe arbeidsmarkt na de corona-jaren.

De wervingscampagne bestond uit een awarenesscampagne, inhousedagcampagne en sollicitatiecampagne. Deze verschillende campagne onderdelen zijn actief gemonitord en geoptimaliseerd waar nodig. De eindstand was een groep van maar liefst 332 sollicitanten. Een zeer succesvolle campagne in een jaar waar de aantallen sollicitaties voor vele vacatures nog terugliepen door de krappe arbeidsmarkt.

Naast de beoogde 17 plekken zijn er nog 10 extra traineeplekken gecreëerd om de kwalitatief sterke kandidaten allemaal een plaats te bieden. In totaal 27 nieuwe trainee-collega's!

Het doel van deze wervingscampagne was de 17 vacatures in te vullen. Dat is meer dan gelukt en door de goede kwaliteit van kandidaten, zijn er zelfs 10 extra kandidaten geplaatst. Het is natuurlijk fantastisch dat de Provincie Utrecht zo snel heeft geschakeld en de ruimte heeft geboden om dit talent aan boord te houden. Een zeer mooie bijvangst.

Wat zegt de klant

Super tevreden over onze plezierige samenwerking met Natural Talent.  Ze hebben in korte tijd een mooie wervingscampagne voor ons traineeship ontwikkeld. De campagne heeft in een lastige arbeidsmarkt geleid tot heel veel sterke kandidaten. Dit overtrof onze verwachtingen. Het team van Natural Talent heeft veel kennis en ervaring met de doelgroep. Ze denken mee, zijn proactief, makkelijk te bereiken en oplossingsgericht. De samenwerking met Lisanne was erg plezierig, ze heeft proactief meegedacht met onze landingspagina en de inhousedag. Wanneer iets niet kon, zorgde zij ervoor dat het wel kon. De korte lijnen, haar professionaliteit en het persoonlijk contact waren hierin erg prettig.
Provincie Utrecht
Klaske Sikkes
Case detail logo

Wie is Provincie Utrecht?

Het traineeship Provincie Utrecht is een tweejarig programma, waarin jong talent de kans krijgt om zichzelf zowel als werknemer als persoon te ontwikkelen binnen verschillende maatschappelijke thema’s. Met een combinatie van werken aan opdrachten in de praktijk én een persoonlijk ontwikkelprogramma samen met andere trainees, doet jong talent werkervaring en kennis op en krijgen zij de kans om te groeien naar een reguliere functie binnen de Provincie.

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!