Student Value Proposition  background
 overlay
 overlay

Student Value Proposition

Student Value Proposition

Waarom een student value proposition ontwikkelen?

Waarom een student value proposition ontwikkelen?

Een werknemer die na korte tijd weer vertrekt of een stagiair die niet echt van toegevoegde waarde is, zonde toch? Vaak komt dit doordat ze toch niet goed bij de organisatie passen. Hiermee gaat veel tijd, geld en energie verloren. Wel hét talent vinden dat ‘gemaakt’ is om bij jullie bedrijf aan de slag te gaan? Dit bereiken jullie met een student value proposition. Deze unieke boodschap zorgt voor een onderscheidende positionering en helpt talent te enthousiasmeren voor jullie bedrijf, zelfs wanneer dit talent de werkgevers voor het uitkiezen heeft. Twee vliegen in één klap dus. Het opstellen van een student value proposition is waar wij jullie bij kunnen helpen. Als externe partij brengen we onbevooroordeeld jullie kenmerken in kaart en dankzij onze kennis van jullie doelgroep vinden we de triggers waarmee de student value proposition het verschil zal maken in jullie werving. Zullen we de toppers aan gaan trekken die bij jullie passen?

Wat is een student value proposition?

De nieuwste generaties stellen hele andere eisen aan een baan en werkgever, dan mensen die al tientallen jaren werkzaam zijn. Maar ook binnen de studentenpopulatie is er verschil, ieder mens is immers uniek en daarmee ook ieders wensen. Daarom gaan we specifiek inspelen op de interesses van studenten en starters. Om jullie unieke boodschap te vormen, komen wij eerst langs om een divers aantal medewerkers qua leeftijd opleiding en functie te interviewen. Waar nodig toetsen wij onze bevindingen bij overige medewerkers. Op die manier vergaren we een zo compleet mogelijk beeld van wat jullie bedrijf als werkgever te bieden heeft. Alle input die we verzamelen, koppelen we aan jullie doelgroep(en). Hoe kennen zij jullie en wat vinden zij belangrijk? Zo vormen we jullie student value proposition, een krachtige boodschap die niet alleen bereikt, maar ook echt overtuigt. Nu staat niets jullie meer in de weg om dat perfect passende toptalent te werven!

Wat is een student value proposition?>

Hoe ziet het proces eruit?

Wanneer jullie het ontwikkelen van jullie student value proposition aan ons uitbesteden gaan we als volgt te werk:

1

Intake

Tijdens een kennismakingsgesprek bepalen we jullie doelstellingen in de communicatie naar studenten. Ook jullie doelgroepen komen aan bod. Wij vertalen jullie doelstellingen vervolgens naar een passend onderzoekmodel.

2

Interviews

Afhankelijk van de grootte en diversiteit van jullie bedrijf interviewen we een selectie van medewerkers. Waar nodig nemen we ook enquêtes af. Hiermee ontstaat een authentiek beeld van hoe het is om bij jullie bedrijf te werken.

3

Formulering

Nadat alle interviews zijn uitgewerkt koppelen we die uitkomsten aan de punten die jullie doelgroep belangrijk vindt in een werkgever. Dit vormt de krachtige en unieke student value proposition waarmee jullie het best passende talent aan jullie organisatie kunnen binden.

4

Aan de slag

In een persoonlijke sessie bespreken we de uitkomsten van het onderzoek. Tijdens dit gesprek bepalen we de beste manier om jullie student value proposition uit te gaan dragen op de arbeidsmarkt. Nu zijn jullie helemaal klaar om dat toptalent aan te spreken.

Wat levert een student value proposition op?

  • Een duidelijk overzicht van punten die jullie een aantrekkelijke werkgever maken

  • Een compleet beeld van zaken die jullie doelgroep belangrijk vindt in een werkgever

  • Een krachtige en unieke boodschap waarmee jullie gewild toptalent aantrekken

  • Een hogere retentie van medewerkers doordat zij precies weten waarvoor ze kiezen

Klanten over onze samenwerking

De samenwerking met Natural Talent vind ik heel plezierig. Het is heel laagdrempelig. Dat is ook iets wat ASML graag wil zijn naar studenten.
ASML
Carla van Loenhout , Campus / event coördinator
Natural Talent is voor Bosch in Nederland een zeer gewaardeerd gesprekspartner voor de optimalisatie van ons personnel marketing plan. De door Natural Talent uitgevoerde opdrachten zijn steeds van hoge kwaliteit, beantwoorden aan de verwachte resultaten en worden steeds in goede samenwerking uitgevoerd. Bosch werkt tot volle tevredenheid al jaren met Natural Talent.
Bosch
Frank Leermakers , HR Expert Resourcing & Remodelling
De samenwerking met Natural Talent is ontzettend prettig. Ze schakelen snel, werken professioneel en zijn altijd bereid om mee te denken om zo onze recruitmentstrategie nog beter te optimaliseren.
Calco
Margot Renes , Manager Recruitment, Marketing & Communicatie Bekijk deze case
Samen met de hoge dosis flexibiliteit , enthousiasme en professionaliteit kan ik niets anders zeggen dat ik erg blij ben dat Natural Talent onze partner is wat betreft de ontwikkeling en implementatie van ons Social Media kanaal Facebook. Met het behalen van de opgestelde jaardoelen, welke in slechts vijf maanden tijd zijn behaald, kunnen wij onze doelen bij stellen om Arcadis nog beter te kunnen positioneren onder onze doelgroep.
Arcadis
Thijs Pruijssers , Campus Recruiter Bekijk deze case
Section conversion background
Vragen over onze student value proposition?

Vragen over onze student value proposition?

Teun staat je graag persoonlijk te woord!

Benieuwd welke resultaten we samen met onze klanten bereikt hebben? Bekijk onze projecten.