Online employer branding – landingspagina

Waarom online employer branding

In de strijd om jong talent is bekendheid als werkgever essentieel. De studentendoelgroep kent online als geen ander de weg. Dat biedt jou als bedrijf de kans om digitaal talloze zichtmomenten te creëren. Combineer een doordachte online employer branding strategie met zichtbaarheid op de kanalen waar jouw doelgroep actief is en vergroot zo jouw bekendheid als interessante werkgever op structurele basis. Zo overtuig je jong talent van een carrière bij jouw organisatie!

Home Online employer branding – landingspagina

De voordelen


  • Structurele online zichtbaarheid op dé plek waar jouw doelgroep zich bevindt

  • Het vergroten van jouw naamsbekendheid waardoor jouw weg naar jong talent in de toekomst een stuk effectiever is

  • Effectieve brand building die zorgt voor het uitdragen van jouw identiteit en het versterken van jouw imago

  • Bouwen aan een online community waar je uit kunt putten bij toekomstige campus recruitment activiteiten

Het proces

Effectieve online employer branding vraagt om een doordachte aanpak. Wanneer jij jouw zichtbaarheid en bekendheid op bijvoorbeeld Instagram, Facebook of Linkedin wilt vergroten is structuur en continuïteit essentieel. Doe je dit niet, dan zal jong talent snel afhaken. Samen zorgen wij er voor dat jij continu opvalt, de aandacht van jouw doelgroep vasthoudt én jouw online community vergroot. Hierbij hanteren we de volgende stappen:

Fase A: strategie

We bepalen de doelgroep, stellen ambassadeurs aan, formuleren doelstellingen en vertalen dit naar een duidelijk plan van aanpak voor jouw online employer branding. Zo weet iedereen wat er van hem of haar verwacht wordt.

Fase B: continue contentontwikkeling

Om te zorgen voor continue contentontwikkeling stellen we samen een contentkalender op. Maandelijks bespreken we de nieuwe onderwerpen en kansen waarop ingespeeld kan worden. Jij bent in de lead bij het ontwikkelen van de content, wij ondersteunen waar mogelijk om de kwaliteit op de socials te borgen.

Fase C: adverteren

Wanneer jouw social media pagina(‘s) in de basis gevuld zijn met goede content, is het tijd om de community te laten groeien. Met een combinatie van het pushen van geplaatste berichten en een structurele campagne zorgen we dat het aantal volgers van jouw socials groeit en er meer interactie ontstaat op de accounts.

Fase D: optimaliseren

Online employer branding heb je niet binnen één dag van de grond en op peil. Het is een doorlopend proces waarbij we samen kijken naar verbeterpunten en kansen, al dan niet op nieuwe kanalen. Zo zorgen we er voor dat de strategie, content en campagne continu zorgen voor het beste resultaat.

Fase E: evalueren

Samen evalueren we jaarlijks het gehele traject en bekijken we de resultaten van jouw online employer branding. Met het oog op continuïteit kijken we dan ook samen naar de toekomst.

Samen met de hoge dosis flexibiliteit, enthousiasme en professionaliteit kan ik niets anders zeggen dat ik erg blij ben dat Natural Talent onze partner is wat betreft de ontwikkeling en implementatie van ons Social Media kanaal Facebook. Met het behalen van de opgestelde jaardoelen, welke in slechts vijf maanden tijd zijn behaald, kunnen wij onze doelen bij stellen om Arcadis nog beter te kunnen positioneren onder onze doelgroep.
Arcadis
, Campus Recruiter Arcadis
Op een mooie, intensieve en inspirerende manier hebben wij samengewerkt met Natural talent in voorbereiding op ons grootste jaarlijkse recruitment event, ‘The Kearney Strategy Chalenge’. De expertise van Natural Talent op het gebied van online marketing, hun netwerk van high performance studenten en de tools die zij aan ons hebben aangereikt hebben geleid tot heel mooi resultaat! Hier zijn wij enorm trots op en ik zou een samenwerking met hen dan ook ten zeerste aanbevelen!
Kearney
Joep van der Loo , Business Analyst bij Kearney
download arrow

Neem contact met ons op

Benieuwd hoe wij te werk gaan en naar de kosten?  Vul het formulier in en wij nemen snel contact met je op. Wil je liever direct sparren over de mogelijkheden? Wij maken graag tijd voor een telefoontje of een afspraak.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.