Wervingscampagne – landingspagina

Waarom een wervingscampagne?

Je hebt simpelweg jong talent nodig. Jij zoekt meerdere kandidaten van hetzelfde profiel, bijvoorbeeld voor een traineeship of startersfunctie. Een wervingscampagne is dan een effectieve en (kosten)efficiënte oplossing. Door aansprekende beelden en teksten in te zetten op meerdere kanalen, speel je middels employer branding in op de informatiebehoefte van jouw doelgroep. Hiermee overtuig je niet alleen actief maar ook latent werkzoekende kandidaten om te solliciteren en is jouw wervingsbehoefte vervuld.

Home Wervingscampagne – landingspagina

De voordelen


  • Employer branding inzetten om de ideale match te realiseren tussen kandidaten en jouw organisatie

  • Kandidaten overtuigen met aansprekend campagnemateriaal dat inspeelt op hun informatiebehoefte

  • Naast actief werkzoekenden ook latent zoekende kandidaten bewegen om te solliciteren

  • Goedkoper werven door in plaats van werving en selectie een effectieve campagne in te zetten

Het proces

Een wervingscampagne bestaat uit verschillende fases. Vooral in de voorbereidende fase zullen wij je regelmatig bijschakelen, om de basis goed neer te zetten. Om te zorgen dat iedereen weet waar hij of zij aan toe is, werken we volgens een gestructureerd stappenplan.

Fase A: de basis

We starten samen met de voorbereiding van de campagne. Daarvoor hebben we nodig: een aansprekend concept, goed beeldmateriaal en een informerende landingspagina.

Fase B: de campagne

Tijd om aan de slag te gaan, we rollen de campagne uit op verschillende kanalen (social media, onderwijsinstellingen en vacaturebanken) en middels actief campagnemanagement houden we zicht op alle kanalen en optimaliseren waar nodig.

Fase C: data & rapportage

We verzamelen de data van de campagne en die zetten we af tegen de benchmark. Deze analyse verwerken we in een rapportage, welke we specificeren per kanaal.

Fase D: evaluatie

Samen nemen we de rapportage door en evalueren we het gehele traject. Indien van toepassing kijken we alvast met jullie mee naar de toekomst.

In december 2020 hebben we bij Boels besloten het management  traineeship in een nieuw jasje te steken. Het doel om in september 2021 zes nieuwe management trainees te laten starten. Gezien het uitdagende tijdspad hebben we besloten om de hulp en kennis van Natural Talent in te schakelen. Zij hebben de campagne opgezet en middels de juiste kanalen het talent weten te bereiken. Wat haast onmogelijk leek om binnen een maand een campagne te ontwerpen en live te zetten is uiteindelijk toch gelukt door de flexibiliteit aan beide kanten. In het gehele proces zijn we ontzorgt door Natural Talent en mede door hun kennis, ervaring en gedrevenheid is het project een succes geworden met als resultaat dat er ook zes nieuwe talenten gaan starten.
Boels Rental
Judith Schörgers , Resourcing Manager bij Boels Rental
Natural Talent heeft voor de regio Rivierenland een succesvolle wervingscampagne verzorgd voor een regionaal traineeship. Daarin hebben ze laten zien over kennis van de doelgroep en het opzetten van gerichte wervingscampagnes te beschikken. Kenmerkend voor de samenwerking waren korte lijnen, persoonlijk contact en oprechte interesse.
Traineeship Regio Rivierenland
Jaap van den Broek , Projectleider | Coördinator Gemeente Neder-Betuwe & Regio Rivierenland
Natural Talent heeft een wervingscampagne opgezet voor het management traineeship van Calder Holding. Middels prettige communicatie en korte lijnen heeft Natural Talent in korte tijd gezorgd voor een overzichtelijke landingspagina, en volop bereik. De nauwe samenwerking heeft gezorgd voor een groot aantal kwalitatieve kandidaten, waarmee we niet alleen onze traineeplekken, maar tevens verschillende andere functies in hebben kunnen vullen. Daarmee hebben ze ruimschoots aan onze verwachtingen hebben voldaan.
Calder Holding
Barbara van Beek , Directeur bij Capabel Onderwijs, onderdeel van Calder Holding
Voor het wervingsvraagstuk voor ons Mastership, een traineeprogramma voor jonge financials die bij de overheid aan de slag gaan, hebben wij samengewerkt met Natural Talent. Mede dankzij de campagne die zij hebben gedraaid hebben wij voldoende talent gevonden om alle opdrachten in ons Mastership succesvol in te vullen. Tijdens dit proces werden we door Natural Talent op de hoogte gehouden en kregen we tips over het verbeteren van onze eigen online presentatie. Op de momenten dat wij voor nieuwe opdrachten nog extra kandidaten zochten konden we zeer snel schakelen en kon de campagne binnen enkele dagen weer opgestart worden. Al met al: een hele fijne samenwerking met een mooi resultaat. Voor de volgende klas zoeken we de samenwerking weer op!
Newpublic
Leanne de Wilde , Recruiter Newpublic
Natural Talent doet al een aantal jaren de online werving voor ons traineeprogramma De Toekomst van Brabant. Wij werken met veel plezier samen met Natural Talent. De campagnes leveren goede resultaten op: veel enthousiaste en goede kandidaten voor onze vacature. Natural Talent weet de juiste mensen te bereiken. En dat is super belangrijk, want goede mensen zijn cruciaal voor een goed traineeprogramma. De samenwerking met Natural Talent is erg prettig. Lisanne en Sebastiaan hebben verstand van zaken, denken mee, zijn pro-actief en makkelijk te bereiken. Ze nemen echt werk uit handen. Toen we door de Coronacrisis de werving en selectie moesten omgooien was Natural Talent flexibel en oplossingsgericht. Heel erg fijn om mee samen te werken!
De Toekomst van Brabant
Anke van der Heijden , Projectleider Traineeprogramma De Toekomst van Brabant
download arrow

Neem contact met ons op

Benieuwd hoe wij te werk gaan en naar de kosten?  Vul het formulier in en wij nemen snel contact met je op. Wil je liever direct sparren over de mogelijkheden? Wij maken graag tijd voor een telefoontje of een afspraak.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.