2at

Ontwikkeling van een unieke employer value proposition voor IT talent

Een samenwerking met 2at

2at | Strategie en boodschap

Resultaten om trots op te zijn


  • Een eigenzinnige boodschap

  • Grotere medewerkerstevredenheid

  • Een alsmaar groeiende talentpool

Resultaten om trots op te zijn

De uitdaging: een onderscheidende boodschap voor een lastige doelgroep

2at wilde een authentiek, fris en uniek beeld neerzetten, waar huidige medewerkers zich in kunnen vinden en dat tegelijkertijd het juiste talent enthousiasmeert voor een carrière bij het bedrijf. Maar wat doe je wanneer je:

  • Een allesbehalve generieke manier van werken hebt;
  • Continu op zoek bent naar een zeer specifiek DNA;
  • Actief bent in de schaarse IT-arbeidsmarkt;
  • Als bedrijf relatief onbekend bent?

Je brengt met een slim onderzoek je employer value proposition in kaart.

De uitdaging: een onderscheidende boodschap voor een lastige doelgroep

Het resultaat: employer branding volgens het DNA van 2at

Met behulp van een uitgebreid onderzoek brachten we in enkele gestructureerde stappen de employer value proposition van 2at in kaart. Dit eigenzinnige bedrijf zet zich hiermee serieus op de kaart bij hoogopgeleid IT-talent. Dit realiseert mooie interne én externe resultaten:

Een eigenzinnige boodschap

Door een groot deel van de organisatie kwalitatief en kwantitatief te ondervragen is het eigenzinnige 2at DNA bepaald in de vorm van een unieke boodschap en vijf bijbehorende cultuurwaarden. Het continu betrekken van de medewerkers zorgde voor intern draagvlak en de juiste focuspunten om 2at echt onderscheidend te kunnen presenteren aan hoogopgeleid IT-talent.

Grotere medewerkerstevredenheid

Uit het interne onderzoek kwamen punten naar voren die de 2at medewerkers graag anders of beter wilden zien. Dankzij de verkregen inzichten kon de directie hier actie op ondernemen. Zo werd gekeken naar verbetering van de interne werkstructuur en verhuizing naar een ander kantoor. Het resultaat is behoud van medewerkers en grotere interne tevredenheid.

Een alsmaar groeiende talentpool

De unieke boodschap en positionering zijn verweven in de campus recruitment strategie van 2at. Waar jong IT-talent het bedrijf eerder links liet liggen, lukt het 2at nu om via advertising, een nieuwe website met unieke ‘pas-jij-bij-2at-test’ en activiteiten met studieverenigingen (bekijk deze case), haar talentpool te vullen met gewild IT-talent.

Wat zegt de klant

Wij hebben op dit moment een tweede traject lopen met Natural Talent, in het kader van de employer branding van ons traineeship. Ons traineeship bestaat op dit moment vijf jaar en we voelden de noodzaak om het traineeship te evalueren: waar liggen onze sterke punten, en waar kunnen we een verbeterslag maken? Ook wilden we, juist in de huidige krappe arbeidsmarkt, achterhalen hoe we het traineeship het beste kunnen profileren naar de trainee-doelgroep toe. Door middel van een uitgebreid onderzoek wordt toegewerkt naar een employer value proposition, wat de basis zal vormen van o.a. onze externe communicatie. Ook in dit traject worden we uitstekend begeleid en heb ik het vertrouwen dat we op een eigentijds eindresultaat gaan komen dat geheel bij ons past.
RichtingZuid
Jorine van der Steen , Coördinator Traineeprogramma RichtingZuid
Case detail logo

Wie is 2at?

2at realiseert maatwerk IT-oplossingen en host deze in complete samenwerkings- en CRM-applicaties. Het liefst werkt het bedrijf aan primaire systemen, vaak voor klanten in de dienstverlening, onderwijs of zorg. Daar kan IT namelijk het verschil maken en 2at zorgt ervoor dat dit dan ook gebeurt, in de systemen zelf of door ze te ontsluiten via Apps en portalen. Daar profiteren bij hun klanten dagelijks tweehonderdduizend gebruikers van.

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!