Een samenwerking met 2at
Een eigenzinnige boodschap
Grotere medewerkerstevredenheid
Een alsmaar groeiende talentpool
2at wilde een authentiek, fris en uniek beeld neerzetten, waar huidige medewerkers zich in kunnen vinden en dat tegelijkertijd het juiste talent enthousiasmeert voor een carrière bij het bedrijf. Maar wat doe je wanneer je:
Je brengt met een slim onderzoek je employer value proposition in kaart.
Met behulp van een uitgebreid onderzoek brachten we in enkele gestructureerde stappen de employer value proposition van 2at in kaart. Dit eigenzinnige bedrijf zet zich hiermee serieus op de kaart bij hoogopgeleid IT-talent. Dit realiseert mooie interne én externe resultaten:
Door een groot deel van de organisatie kwalitatief en kwantitatief te ondervragen is het eigenzinnige 2at DNA bepaald in de vorm van een unieke boodschap en vijf bijbehorende cultuurwaarden. Het continu betrekken van de medewerkers zorgde voor intern draagvlak en de juiste focuspunten om 2at echt onderscheidend te kunnen presenteren aan hoogopgeleid IT-talent.
Uit het interne onderzoek kwamen punten naar voren die de 2at medewerkers graag anders of beter wilden zien. Dankzij de verkregen inzichten kon de directie hier actie op ondernemen. Zo werd gekeken naar verbetering van de interne werkstructuur en verhuizing naar een ander kantoor. Het resultaat is behoud van medewerkers en grotere interne tevredenheid.
De unieke boodschap en positionering zijn verweven in de campus recruitment strategie van 2at. Waar jong IT-talent het bedrijf eerder links liet liggen, lukt het 2at nu om via advertising, een nieuwe website met unieke ‘pas-jij-bij-2at-test’ en activiteiten met studieverenigingen (bekijk deze case), haar talentpool te vullen met gewild IT-talent.
2at realiseert maatwerk IT-oplossingen en host deze in complete samenwerkings- en CRM-applicaties. Het liefst werkt het bedrijf aan primaire systemen, vaak voor klanten in de dienstverlening, onderwijs of zorg. Daar kan IT namelijk het verschil maken en 2at zorgt ervoor dat dit dan ook gebeurt, in de systemen zelf of door ze te ontsluiten via Apps en portalen. Daar profiteren bij hun klanten dagelijks tweehonderdduizend gebruikers van.