Een essentieel wapen in de hevige strijd om kwalitatief personeel voor jouw overheidsorganisatie is de employer value proposition (ook wel EVP). Deze EVP laat zien wat jou zo’n interessante werkgever maakt en vertelt tegelijkertijd hoe jij intern gewaardeerd wordt. Zo is het van dubbele waarde. Het vormt de basis voor alle toekomstige communicatie en speelt daarom een grote rol in het aantrekken van nieuw personeel en de retentie van medewerkers. Een goed geformuleerde EVP weerspiegelt het concurrentievoordeel van de organisatie en geeft huidige en toekomstige medewerkers een reden om voor jou te willen werken.
Contact opnemenKosten opvragenHogere retentie van medewerkers door hun betrokkenheid en trots om jullie als werkgever te vertegenwoordigen
Een positionering die uitstraalt wat potentiële medewerkers kunnen verwachten van een carrière bij jullie organisatie
Een uniforme boodschap die je kan vervlechten in al je arbeidsmarktcommunicatie en daardoor direct versterkt
Lagere wervingskosten door een veelvuldig inzetbaar communicatiefundament waarmee personeel een overtuigde keuze maakt voor jouw overheidsorganisatie
In een EVP breng je samen hoe je als werkgever gezien wordt door je medewerkers, wat jouw doelgroep belangrijk vindt en hoe je als organisatie wilt zijn. Zo creeër je een boodschap waarmee jij jezelf onderscheidt van concurrentwerkgevers. Dit doen we volgens een gestructureerd stappenplan.
Voordat we aan de slag gaan, leggen we het fundament. Een aantal randvoorwaarden die als basis dienen voor het hele EVP onderzoek.
De employer value proposition wordt gevormd door de eigen medewerkers. Door eigen medewerkers zoveel mogelijk in het proces te betrekken creëer je extra betrokkenheid.
Middels het interne onderzoek is relevante data verzameld. De analyse van de data vormt de basis voor de positionering.
De informatie die voortkomt uit het rapport zal gebruikt worden om een duidelijke, gepaste en bruikbare EVP op te bouwen.
Alle lagen binnen de organisatie moeten zich kunnen identificeren met het beeld dat geschetst wordt. Nu de EVP inzichtelijk is gemaakt, is het belangrijk om intern draagvlak te creëren.
Benieuwd wat een evp onderzoek jou kan brengen? We vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Vul het contactformulier in of neem direct contact op met Erik, hij helpt je graag verder.
Erik Mikx