/

Ontwikkeling Employer Branding campagne Bosch

Studenten kennen Bosch met name uit de Business-to-Consumer markt; de boor- en de wasmachines. Terwijl Bosch zoveel meer doet. Het bedrijf is een top werkgever, die continu aan het innoveren is en state-of-the-art technologie aflevert. Tijd om iets aan de beeldvorming te veranderen vond Bosch. Natural Talent hielp daarbij.

Een nieuwe campagne werd door Natural Talent ontwikkeld. Deze campagne moest zorgen voor een positionering als high-tech werkgever, met herkenning en vertrouwen bij studenten. De advertentiecampagne die wij ontwikkelden ging uit van het Bosch DNA (en EVP). Echte mensen, met hun eigen verhaal, gekoppeld aan 'hun' techniek. Uiteraard werd deze campagne crossmediaal en tweetalig ontwikkeld. Bosch is namelijk een organisatie met internationale carrièremogelijkheden. 

Om de diversiteit van Bosch te laten zien, werd gekozen voor vier campagne personen (ambassadeurs), elk met een eigen opleidingsachtergrond en carrièrepad. Iedere ambassadeur staat dicht bij de doelgroep. De campagne geeft studenten inzicht in de werkzaamheden van de Bosch medewerkers en schetst aantrekkelijke carrièreperspectieven binnen het bedrijf. Iedere twee jaar wordt gekozen voor nieuwe Bosch ambassadeurs. Dit zorgt voor nieuwe verhalen om een nieuwe lichting studenten te enthousiasmeren.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Versterken Employer Brand

Een Employer Brand dat techniek en diversiteit uitstraalt, is ontwikkeld. Het laat studenten zien dat Bosch een internationaal bedrijf is waar je met innovatieve technologie kunt werken.

Groei naamsbekendheid

De naam Bosch is bekend. Wat de campagne studenten toont is de werkgever Bosch. De dagelijkse zichtbaarheid hiervan heeft de bekendheid van Bosch op dit vlak enorm vergroot.

Sneller invullen vacatures

Het bedrijf laat zien dat het interessant is voor hoogopgeleide techneuten, op veel meer vlakken dan dat de student dat wist. Hierdoor is de interesse gestegen en kunnen vacatures sneller ingevuld worden.

Kwaliteit sollicitaties verhoogd

Door de duidelijke positionering onder studenten weet Bosch kandidaten te interesseren die echt passen bij de organisatie.

Bosch

/

Bosch is wereldwijd een toonaangevende leverancier van technologie en services. In Nederland is Bosch vertegenwoordigd in alle sectoren van de Groep: automobieltechniek, industriële technologie, consumentenproducten en energie- bouwtechnologie. Bosch staat voor kwaliteit, prestatie en betrouwbaarheid voor mens en milieu. In Nederland heeft de Bosch Groep 19 vestigingen en circa 3.800 medewerkers. Het bedrijf biedt volop kansen voor talent, in zowel business als techniek functies. Natural Talent is al jaren de vaste partner van Bosch op het gebied van Campus Recruitment.

Bosch over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Sebastiaan voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden