MRA

Case Metropoolregio Amsterdam (MRA) - traineeshipmarketing

MRA | Job marketing

Hoe Metropoolregio Amsterdam met een online campagne 370 sollicitanten wist te enthousiasmeren voor hun traineepool


  • 370 sollicitanten en 244 inhousedag-aanmeldingen

  • Sollicitanten met verschillende studieachtergronden

  • Optimaal draaiende campagne met resultaten ver boven de benchmarks

Hoe Metropoolregio Amsterdam met een online campagne 370 sollicitanten wist te enthousiasmeren voor hun traineepool data-lazy-src=

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden werven voor de MRA traineepool

Metropoolregio Amsterdam (MRA) zoekt jaarlijks 20 kwalitatief goede trainees met diverse studieachtergronden, een combinatie van alfa en bèta achtergronden is daarbij gewenst. Jong talent met hart voor publieke thema’s overtuigen van een carrière binnen deze unieke regio was het devies. Maar hoe realiseer je dit, wetende dat:

  • Er binnen de krappe arbeidsmarkt continu getrokken wordt aan de doelgroep;
  • MRA, trainees zoekt voor verschillende thema’s zoals duurzaamheid en infrastructuur;
  • De traineépool idealiter bestaat uit een combinatie van alfa en bèta profielen;

Je draait een converterende traineeshipcampagne die met continu geoptimaliseerde content de doelgroep overtuigt van een carrière bij MRA.

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden werven voor de MRA traineepool data-lazy-src=

Het resultaat: een grote groep kwalitatief goede kandidaten voor het traineeship

Samen met de MRA hebben we de promotie van het traineeship optimaal ingericht, passend bij de huisstijl van MRA én de wensen van de doelgroep. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:

370 sollicitanten en 244 inhousedag-aanmeldingen

Een uitgebreide campagne van 4 weken op verschillende kanalen heeft geresulteerd in 370 sollicitaties voor de traineepool. Bovendien heeft dit ook geleid 244 aanmeldingen voor de twee inhousedagen die enkele weken voor de sollicitatiedeadline plaatsvonden. Een grote groep potentiële trainees werd daarmee geworven.

Sollicitanten met verschillende studieachtergronden

Steeds meer overheden zijn op zoek naar vakmensen met alfa én bèta profielen. Met aansprekende advertenties passend bij de verschillende doelgroepen én waarin de thema’s van de MRA centraal stonden, werden zowel technische als economische talenten geënthousiasmeerd. Dit resulteerde in de gewenste diversiteit aan studieachtergronden.

Optimaal draaiende campagne met resultaten ver boven de benchmarks

Het traineeship is online onder de aandacht gebracht via verschillende kanalen. De combinatie van vacaturebanken, onderwijsinstellingen, Facebook, Instagram, Google Adwords en -Display heeft ervoor gezorgd dat zowel actief als latente werkzoekenden werden bereikt. Tel daar het continu optimaliseren van de campagne bij op én je hebt meer dan genoeg kwalitatief goede sollicitanten voor het traineeship.

Wat zegt de klant

De communicatie met Natural Talent is prettig en vakkundig, ze denken mee met de klant. Natural Talent legt de vinger op de zere plek, maakt een stappenplan en voert deze concreet uit. Geen complicerende bijzaken of risico's. Gewoon direct tot de kern. Heel prettig.
Metropoolregio Amsterdam
Amella Dulovic , Projectleider Traineepool Metropoolregio Amsterdam
Case detail logo

Wie is Metropoolregio Amsterdam?

De Metropoolregio Amsterdam kenmerkt zich door een enorme economische diversiteit en de grote variëteit aan landschappen en steden. Binnen de MRA werken (semi-)overheidsorganisaties aan uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen en toerisme. Uitdagingen die niet ophouden bij de gemeentegrenzen en vragen om een gezamenlijke aanpak.

Section conversion background
Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!