Best NYC Escorts/ Manhattan Escorts girllookup.com Long Island Escorts
MRA

Case Metropoolregio Amsterdam (MRA) - traineeshipmarketing

MRA | Werving

Hoe we voor Metropoolregio Amsterdam met een efficiënte online marketing campagne jaarlijks 370 sollicitanten weten te enthousiasmeren voor hun traineeship


  • 370 sollicitanten en 244 inhousedag-aanmeldingen

  • Sollicitanten met verschillende studieachtergronden

  • Optimaal draaiende campagne met resultaten ver boven de benchmarks

Hoe we voor Metropoolregio Amsterdam met een efficiënte online marketing campagne jaarlijks 370 sollicitanten weten te enthousiasmeren voor hun traineeship>

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden werven voor de MRA traineepool

Metropoolregio Amsterdam (MRA) zoekt jaarlijks 20 kwalitatief goede trainees met diverse studieachtergronden, een combinatie van alfa en bèta achtergronden is daarbij gewenst. Jong talent met hart voor publieke thema’s overtuigen van een carrière binnen deze unieke regio was het devies. Maar hoe realiseer je dit, wetende dat:

  • Er binnen de krappe arbeidsmarkt continu getrokken wordt aan de doelgroep;
  • MRA, trainees zoekt voor verschillende thema’s zoals duurzaamheid en infrastructuur;
  • De traineépool idealiter bestaat uit een combinatie van alfa en bèta profielen;

Je draait een converterende traineeshipcampagne die met continu geoptimaliseerde content de doelgroep overtuigt van een carrière bij MRA.

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden werven voor de MRA traineepool>

Het resultaat: een grote groep kwalitatief goede kandidaten voor het traineeship

Samen met de MRA hebben we de promotie van het traineeship optimaal ingericht, passend bij de huisstijl van MRA én de wensen van de doelgroep. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:

370 sollicitanten en 244 inhousedag-aanmeldingen

Een uitgebreide campagne van 4 weken op verschillende kanalen heeft geresulteerd in 370 sollicitaties voor de traineepool. Bovendien heeft dit ook geleid 244 aanmeldingen voor de twee inhousedagen die enkele weken voor de sollicitatiedeadline plaatsvonden. Een grote groep potentiële trainees werd daarmee geworven.

Sollicitanten met verschillende studieachtergronden

Steeds meer overheden zijn op zoek naar vakmensen met alfa én bèta profielen. Met aansprekende advertenties passend bij de verschillende doelgroepen én waarin de thema’s van de MRA centraal stonden, werden zowel technische als economische talenten geënthousiasmeerd. Dit resulteerde in de gewenste diversiteit aan studieachtergronden.

Optimaal draaiende campagne met resultaten ver boven de benchmarks

Het traineeship is online onder de aandacht gebracht via verschillende kanalen. De combinatie van vacaturebanken, onderwijsinstellingen, Facebook, Instagram, Google Adwords en -Display heeft ervoor gezorgd dat zowel actief als latente werkzoekenden werden bereikt. Tel daar het continu optimaliseren van de campagne bij op én je hebt meer dan genoeg kwalitatief goede sollicitanten voor het traineeship.

Wat zegt de klant

De communicatie met Natural Talent is prettig en vakkundig, ze denken mee met de klant. Natural Talent legt de vinger op de zere plek, maakt een stappenplan en voert deze concreet uit. Geen complicerende bijzaken of risico's. Gewoon direct tot de kern. Heel prettig.
Metropoolregio Amsterdam
Amella Dulovic , Projectleider Traineepool Metropoolregio Amsterdam
Natural Talent heeft het programmateam Metropoolregio Amsterdam enorm goed en professioneel ondersteunt met onze eerste e-housedag. Deze dag had als doel geïnteresseerden te informeren over het traineeship en te enthousiasmeren om te solliciteren. In voorgaande jaren werd deze informatiedag op een unieke locatie in de regio georganiseerd. Echter door de covid-19 maatregelen, waren wij genoodzaakt een online event te organiseren. Het team van Natural Talent heeft in alle facetten meegedacht en meegewerkt om het event tot een succes te maken. En dat is zeker gelukt! Wij hadden ruim 300 deelnemers. Deze succesvolle dag heeft bijgedragen aan het binnen halen van veel goede en sterke sollicitanten.
Metropoolregio Amsterdam
Nicole Kroesche , Communicatieadviseur Traineeship Metropoolregio Amsterdam
Dit jaar heeft het traineeship van de Metropoolregio Amsterdam voor het eerst e-housedagen georganiseerd. Inhousedagen waren vanwege COVID-19 niet mogelijk. Het was voor ons team onbekend terrein wat veel stress en onzekerheid met zich meebracht. Natural Talent heeft ons hierin ontzettend goed ondersteund en ontzorgd. Van meedenken, tot testdagen en duidelijke draaiboeken, het was een totaalpakket waardoor wij met zelfvertrouwen en rust de e-housedagen hebben ervaren. Nogmaals dank Natural Talent!
Metropoolregio Amsterdam
Lucille Noten , Programmamanager Traineeship Metropoolregio Amsterdam
Case detail logo

Wie is Metropoolregio Amsterdam?

De Metropoolregio Amsterdam kenmerkt zich door een enorme economische diversiteit en de grote variëteit aan landschappen en steden. Binnen de MRA werken (semi-)overheidsorganisaties aan uiteenlopende onderwerpen zoals duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen en toerisme. Uitdagingen die niet ophouden bij de gemeentegrenzen en vragen om een gezamenlijke aanpak.

Section conversion background
Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!