Bosch

Case Bosch - studentenevenementen

HomeCasesBosch
Bosch | Promotie inhousedag

Hoe Bosch met evenementen jaarlijks ruim 700 studenten weet te enthousiasmeren voor een (technische) carrière bij het bedrijf


  • Tijdens bedrijvendagen 700 aanmeldingen voor de Bosch talentpool

  • Een inhousedag voor 200-250 deelnemers met verschillende studieachtergronden

  • Challenges met 20-35 personen om het kaf van het koren te scheiden

Hoe Bosch met evenementen jaarlijks ruim 700 studenten weet te enthousiasmeren voor een (technische) carrière bij het bedrijf>

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden interesseren voor Bosch als werkgever

Bosch is een gevestigd merk, maar de diversiteit aan technische mogelijkheden binnen de organisatie zijn niet bekend bij het grote publiek. Tel daar de krapte op de arbeidsmarkt bij op en je hebt een fikse uitdaging. Daarom werd het doel om jong technisch talent te overtuigen van Bosch als technisch werkgever. Maar hoe realiseer je dit, wetende dat:

  • Technisch talent Bosch niet kent als technisch werkgever;
  • Bosch met haar verschillende bedrijfstakken onoverzichtelijk veel mogelijkheden biedt;
  • De arbeidsmarkt steeds krapper wordt, zeker in de techniek.

Je plant een serie evenementen om jouw “technische” naam te vestigen onder aanstormend talent.

De uitdaging: in een krappe arbeidsmarkt hoogopgeleid talent met diverse studieachtergronden interesseren voor Bosch als werkgever>

Het resultaat: een grote groep kwalitatief goede kandidaten voor de Bosch talentpool

Samen met Bosch hebben we een doordachte evenementenplanning opgezet. Naast advertenties gericht op zichtbaarheid neemt Bosch deel aan bestaande evenementen en organiseert daarnaast eigen inhousedagen. Door een logische opbouw in de planning en een goede opvolging, bouwt Bosch aan een talentpool vol enthousiaste kandidaten voor stage- en starterfuncties. Dit heeft geleid tot mooie resultaten:

Tijdens bedrijvendagen 700 aanmeldingen ontvangen voor de Bosch talentpool

Jaarlijks organiseren de hbo’s en TU’s van Nederland bedrijvendagen, waarop studenten kennis kunnen maken met potentiele werkgevers voor de toekomst. Een ideaal initiatief voor Bosch om bij aan te sluiten, doordat je op dit centrale event direct passende studierichtingen van deze hogeschool of universiteit kan treffen. Samen met medewerkers van Bosch spreken we op deze bedrijvendagen veel studenten en bieden hen de gelegenheid zich in te schrijven voor de Bosch talentpool, waarmee ze op de hoogte blijven van stage- en startersvacatures, ontwikkelingen van Bosch en inhousedagen. Dit levert Bosch jaarlijks gemiddeld 700 aanmeldingen op voor deze talentpool.

Een inhousedag voor 200-250 deelnemers met verschillende studieachtergronden

Samen met Bosch organiseren we verschillende inhousedagen, waaronder de kennismakingsevents waar zo’n 200-250 studenten een kijkje komen nemen in de keuken van Bosch. Hiermee verdiepen we het eerder gelegde contact. Op deze evenementen laten we de studenten middels een gevarieerd programma kennismaken met de verschillende entiteiten van Bosch. We organiseren workshops, speeddates en rondleidingen, zodat alle vragen van deelnemers beantwoord worden. Tijdens de evaluaties na deze events is gebleken dat bij 88% van de deelnemers hun beeld van Bosch positief is veranderd na hun deelname.

Challenges met 20-35 personen om het kaf van het koren te scheiden

Naast de kennismakingevents organiseren we ook kleinschaligere inhousedagen. Deze challenges dagen de deelnemers uit om niet alleen mee te kijken, maar ook echt te participeren een case waarin in de problematiek waar de medewerkers van Bosch mee te maken krijgen aan bod komt. Zo kan de student kijken of het werk iets voor hem of haar is, en kan tegelijkertijd door Bosch beoordeeld worden of deze deelnemer een toekomstige collega kan zijn. Als deze ervaring voor beide partijen positief is, wordt er intensiever contact onderhouden. Deze studenten worden als eerste benaderd voor toekomstige events, stage- en startervacatures.

Wat zegt de klant

Natural Talent is voor Bosch in Nederland een zeer gewaardeerd gesprekspartner voor de optimalisatie van ons personnel marketing plan. De door Natural Talent uitgevoerde opdrachten zijn steeds van hoge kwaliteit, beantwoorden aan de verwachte resultaten en worden steeds in goede samenwerking uitgevoerd. Bosch werkt tot volle tevredenheid al jaren met Natural Talent.
Bosch
Frank Leermakers , HR Expert Resourcing, Rewarding & Remodelling Bosch
Case detail logo

Wie is Bosch?

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd “Technologie voor het leven”.

Section conversion background
Wil je meer weten over de mogelijkheden voor studentenevenementen? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor studentenevenementen? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!