Gemeente Neder-Betuwe

Dankzij goede employer branding 19 nieuwe collega’s voor Gemeente Neder-Betuwe

Wervingscampagne

HomeCasesGemeente Neder-Betuwe
Gemeente Neder-Betuwe | Werving

Resultaten om trots op te zijn


  • Gemeente Neder-Betuwe door middel van sterke employer branding als interessante werkgever op de kaart

  • Een doordachte en effectieve wervingsstrategie om te continueren

  • Lastige vacatures die een half jaar open stonden binnen 3 maanden ingevuld

  • Binnen 5 maanden een totaal van 19 vacatures ingevuld en dat tegen lagere kosten!

Resultaten om trots op te zijn
Case detail logo

Wie is Gemeente Neder-Betuwe

Bij de gemeente Neder-Betuwe werken ruim 160 medewerkers voor de inwoners van onze gemeente. Door de kleine organisatie, is er ruimte voor eigen inbreng, creativiteit en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Ze nemen de mening van medewerkers serieus en geven een hoge mate van zelfstandigheid in het werk. De omgang is informeel en er is oog voor samenwerking. De Gemeente spant zich actief in voor een gezond en aangenaam werkklimaat en ze vinden plezier op de werkvloer belangrijk.

De uitdaging: Gemeente Neder-Betuwe positioneren als een aantrekkelijk werkgever in de regio

Eind 2022 kampte Gemeente Neder-Betuwe lange tijd met een groot aantal openstaande vacatures. Ze zochten zowel ervaren als minder ervaren collega’s. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt, lukte het niet de juiste kandidaten aan te trekken. Ondertussen liep de werkdruk op verschillende afdelingen op. Hoe los je dit op, terwijl:

  • Senior kandidaten moeilijk tot niet te bewegen zijn
  • Jong talent steeds meer baan opties te kiezen heeft
  • De bestaande vacatures niet de juiste snaar raken bij kandidaten
De uitdaging: Gemeente Neder-Betuwe positioneren als een aantrekkelijk werkgever in de regio

Wat hebben wij verzorgd?


  • Concept en strategie

  • Video, fotografie en campagnedesign

  • Employer branding campagne

  • Wervingscampagne (algemeen en specifiek op vacatures)

  • Strategische sessies employer branding & slimmer werven met data

Het resultaat: een groot aantal vacatures in korte tijd vervuld

Samen met Gemeente Neder-Betuwe en haar medewerkers hebben we door middel van diverse interviews en gesprekken de pijnpunten naar boven gehaald. Zo hebben we onder andere de salarissen en vacaturetitels onder de loep genomen en de vacatureteksten herschreven. Door deze aanpassingen raakten we wel de juiste snaar bij de doelgroep, met deze goede resultaten tot gevolg.

Gemeente Neder-Betuwe door middel van sterke employer branding als interessante werkgever op de kaart

Door ons te verdiepen in de Gemeente Neder-Betuwe kwamen veel positieve argumenten aan bod om hier werkzaam te willen zijn. Het is een kleine gemeente met grote beleidsvraagstukken. Hiervoor hebben we passende en aansprekende content ontwikkeld, zoals ervaringsverhalen, foto’s en een aansprekende video. Dit vormde de basis voor de employer branding campagne.

Een doordachte en effectieve wervingsstrategie om te continueren

In de periode van januari 2023 tot en met april 2023 zijn bijna alle vacatures ingevuld. Ook de nieuwe vacatures die in deze periode werden toegevoegd werden ingevuld. Door wekelijks overleg brachten we met data in kaart wat wel en niet werkte, zodat we snel konden schakelen in de aanpak en hiermee de wervingscampagne effectief konden bijsturen. Deze aanpak zorgt voor een wervingsstrategie die gemakkelijk op en af te schalen is, waardoor continuïteit is gegarandeerd.

Lastige vacatures die een half jaar open stonden binnen 3 maanden ingevuld

Bijvoorbeeld “Senior Beleidsmedewerker Wonen” stonden al minimaal een half jaar open voordat onze samenwerking startte. De aansprekende content en de kritische blik op de vacatures en voorwaarden, resulteerde in het aanspreken van de juiste doelgroep. We hebben de juiste seniors kunnen bewegen en de bovenstaande vacature was binnen 2 maanden vervuld.

Binnen 5 maanden een totaal van 19 vacatures ingevuld en dat tegen lagere kosten!

Door snel te schakelen met de Gemeente en goed campagnemanagement hebben we zowel actieve als latente kandidaten bereikt én over de streep getrokken. Zo hebben we binnen korte tijd de gehele vacaturedruk kunnen terugdringen en de campagne zelfs kunnen terugschroeven

  • Diverse lang openstaande senior functies ingevuld binnen 2 maanden.
  • De algehele vacaturedruk verlaagd van 20 vacatures naar een enkele vacature.
  • De Gemeente Neder-Betuwe als fantastische werkgever op de kaart gezet.

Cijfers om trots op te zijn


  • De werkenbij-site van de Gemeente Neder-Betuwe met meer dan 1200% bezoekers gestegen

  • Ruime kostenbesparing door campagnematige aanpak ten opzichte van werving- en selectie fees.

  • 152,2% stijging in Facebookbereik en 579,9% stijging in Instagrambereik (1 jan – 30 april vs. de vier maanden daarvoor)

  • 156,3% stijging nieuwe Instagram volgers. (8,9% stijging nieuwe volgers Facebook)

  • Sterke daling gemiddelde time-to-hire

Section conversion background
Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je eens sparren over jouw wervingsstrategie? Sebastiaan staat je graag persoonlijk te woord!