fbpx
Calder Holding

Nieuwe positionering management traineeship dat resulteerde in 115 sollicitanten

Een samenwerking met Calder Holding

HomeCasesCalder Holding
Calder Holding | Recruitment Marketing

Resultaten om trots op te zijn


  • Authentieke verhalen en een digitaal evenement om kandidaten volledige transparantie te bieden

  • 115 sollicitanten waarvan er maar liefst 87 met vlag en wimpel door de eerste selectie kwamen

  • De aanname van 3 management trainees en als bonus 3 medewerkers voor andere functies binnen de organisatie, direct vanuit onze campagne

Resultaten om trots op te zijn

De uitdaging: het management traineeship van Calder Holding nieuw leven inblazen na enkele magere edities met weinig sollicitanten en een groot verloop van trainees

Calder Holding probeert al jaren om kwalitatief goede trainees aan te trekken. Echter met weinig succes. En wanneer er eindelijk een trainee gevonden is, vertrekt deze snel weer uit de organisatie. Kortom: een duidelijk plan en effectieve aanpak ontbreekt. Vandaar dat ze van onze expertise in campus recruitment gebruik wilden maken, om hen van begin tot eind te ondersteunen bij het werven van drie kwalitatief goede en management trainees. De uitdagingen die we meekregen:

  • Er bestaat binnen de organisatie geen duidelijk beeld van de eigen sterktes en zwaktes als werkgever voor jong talent.
  • Kandidaten kan geen duidelijk plan voorgelegd worden, doordat het traineeship grotendeels bestaat uit opdrachten die ad hoc bepaald gaan worden.
  • De organisatie heeft geen enkele bekendheid onder de top van universitaire studenten.

Wij hielpen het management om deze uitdaging te tackelen.

De uitdaging: het management traineeship van Calder Holding nieuw leven inblazen na enkele magere edities met weinig sollicitanten en een groot verloop van trainees

Het resultaat: een krachtige positionering en effectieve wervingscampagne die eenvoudig alle posities in het management traineeship heeft ingevuld

Samen met Calder Holding hebben we hun traineeship sterk gepositioneerd en jong talent overtuigd dat je hier onderdeel van uit wilt maken.

Authentieke verhalen en een digitaal evenement om kandidaten volledige transparantie te bieden

Samen met Calder zijn we teruggegaan naar de kern van het traineeship én de kern van hun bedrijfscultuur. Door het wervingsprofiel opnieuw vorm te geven, kritisch te kijken naar de inhoud van het traineeship en medewerkers te interviewen ontstond een aansprekende propositie. Door deze vervolgens te koppelen aan persona’s van de doelgroep konden we een profilering neerzetten waar de huidige generatie starters enthousiast van zou worden. Dat werd de centrale lijn op de landingspagina, in de campagne en tijdens het digitale selectie evenement.

115 sollicitanten waarvan er maar liefst 87 met vlag en wimpel door de eerste selectie kwamen

De converterende landingspagina gecombineerd met een herkenbare én persoonlijke advertentiestijl, hebben maar liefst 115 potentiële trainees overtuigd om te solliciteren. Een sterk contrast met eerdere jaren en het eerste teken dat we op koers waren voor een geslaagde wervingsmissie. Dat we de juiste doelgroep aangesproken hadden met stevige kwaliteitseisen, bleek wel uit het feit dat maar liefst 87 kandidaten met vlag en wimpel door de eerste selectieronde kwamen.

De aanname van 3 management trainees en als bonus 3 medewerkers voor andere functies binnen de organisatie, direct vanuit onze campagne

De kwaliteit van de sollicitanten voor het traineeship was erg hoog. Dit was voor Calder, in positieve zin, een pittige keuze om slechts 3 trainees te selecteren. Door deze luxepositie is Calder breder in de organisatie gaan kijken. Zijn er nog meer posities voor dit talent? Dit heeft geleid tot nog eens 3 plaatsingen op andere vacatures, die voor deze sterke kandidaten speciaal gecreëerd zijn. Zo heeft Calder onze campagne maximaal kunnen benutten. Missie geslaagd.

Wat zegt de klant

Natural Talent heeft een wervingscampagne opgezet voor het management traineeship van Calder Holding. Middels prettige communicatie en korte lijnen heeft Natural Talent in korte tijd gezorgd voor een overzichtelijke landingspagina, en volop bereik. De nauwe samenwerking heeft gezorgd voor een groot aantal kwalitatieve kandidaten, waarmee we niet alleen onze traineeplekken, maar tevens verschillende andere functies in hebben kunnen vullen. Daarmee hebben ze ruimschoots aan onze verwachtingen hebben voldaan.
Calder Holding
Barbara van Beek , Directeur bij Capabel Onderwijs, onderdeel van Calder Holding
Case detail logo

Wie is Calder Holding?

Calder Holding is als sociale dienstverlener actief in de domeinen Onderwijs, Zorg en Werk. Of het nu gaat om werken, maatschappelijke participatie, wonen, inburgering, beroepsgerichte scholing, psychische zorgverlening of hulp bij schulden, de bedrijven binnen Calder Holding leveren op al deze leefgebieden resultaatgerichte diensten. Hier zijn zij toe in staat dankzij hun medewerkers. Binnen Calder Holding werken bijna 800 betrokken medewerkers in binnen- en buitenland. Hun medewerkers zijn vooral doeners die graag mensen helpen, gekenschetst door een enorme diversiteit. Zij houden van aanpakken en werken in een resultaatgerichte omgeving. Kritisch waar nodig, met een open directe manier van communiceren.

Section conversion background
Laten we kennismaken

Laten we kennismaken

Heb je vragen over onze klantprojecten of wil je sparren over jouw ideeën voor jullie employer branding en wervingsstrategie? Sebastiaan staat klaar om persoonlijk met je mee te denken. Neem snel contact op!