fbpx

Front-end Developer | Werving en selectie door gerichte recruitment marketing

De werving en selectie van een front-end developer met kennis van Angular met behulp van gerichte recruitment marketing op kanalen zoals Google Search, Google Display, Instagram en Facebook.

HomeCasesFront-end Developer | Werving en selectie door gerichte recruitment marketing
Front-end Developer | Werving en selectie door gerichte recruitment marketing | Recruitment Marketing

Resultaten

300.000+ Advertentieweergaven via verschillende kanalen
Klikratio's (CTR) 120% boven benchmarks
1 Passende kandidaat binnen 1,5 maand aan de slag

Introductie Werktijden.nl

Werktijden.nl is dé tool voor personeelsplanning en urenregistratie in de retail, horeca en andere branches met flexibele werktijden. Door de snelle groei van het platform en de ambities op productontwikkeling, was er behoefte aan uitbreiding van het developmentteam. De opdracht aan ons: een front-end developer vinden met een solide kennis van Angular en een frisse blik op UX en performance.

Introductie Werktijden.nl

De uitdaging

In een krappe arbeidsmarkt is de werving en selectie van een front-end developer allesbehalve een vanzelfsprekend proces. Front-end developers — en zeker die met ervaring in frameworks als Angular — zijn schaars en worden dagelijks benaderd via LinkedIn en andere kanalen. Veel van hen zijn niet actief op zoek, maar staan wel open voor een kans die écht onderscheidend is. Dat betekent dat je op moet vallen, niet alleen met de inhoud van de vacature, maar ook met waar en wanneer je deze onder de aandacht brengt. Tijd dus voor een slimme én doelgerichte aanpak die deze doelgroep weet te bereiken en te overtuigen.

Werving & Selectie met gerichte Recruitment Marketing

Bij deze wervingscampagne kozen we voor een doordachte multichannel strategie, waarmee we zowel actief als latent werkzoekende front-end developers wisten te bereiken. Voor de actief zoekenden zetten we een gerichte Google Search campagne op. Door in te spelen op veelgebruikte zoektermen zoals “Angular front-end developer vacature”, verschenen we precies op het juiste moment in beeld: wanneer potentiële kandidaten zelf actief op zoek waren naar een nieuwe uitdaging.

Tegelijkertijd richtten we ons op latent werkzoekenden via display advertenties op relevante websites — zoals techblogs, programmeerplatforms en web development communities. Zo bereikten we developers die niet actief op zoek waren, maar wel interesse konden hebben in een volgende stap in hun carrière. Om het bereik verder te vergroten, hebben we daarnaast ingezet op advertenties via Instagram en Facebook. Deze kanalen boden ons de mogelijkheid om passieve kandidaten op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de sfeer, cultuur en technische uitdagingen bij werktijden.nl.

In een maand tijd ontvingen we meerdere relevante sollicitaties. Hoewel de eerste kandidaten inhoudelijk sterk waren, bleek de juiste match op Angular-ervaring nog uit te blijven. Door de campagne door te zetten en nauw samen te blijven schakelen met werktijden.nl, konden we na anderhalve maand wél de ideale kandidaat aanstellen: een front-end developer met een stevige basis in Angular, oog voor detail en een goede culturele fit.

Werving & Selectie met gerichte Recruitment Marketing

Meer informatie?

Ben je na het lezen van deze case enthousiast geworden en ben je benieuwd naar onze dienstverlening? Lees meer over recruitment marketing of neem een kijkje op onze dienstenpagina

Section conversion background
Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Wil jij dit ook, of wil je simpelweg even sparren over jouw uitdaging? Laten we kennismaken.

Met een bewezen aanpak en een team dat enthousiast voor je klaar staat is slimmer werven nog nooit zo eenvoudig geweest. Sebastiaan helpt je graag.