Gratis Collegeblok

Case Gratis Collegeblok - employer branding

HomeCasesGratis Collegeblok
Gratis Collegeblok | Employer branding

Hoe het Gratis Collegeblok al ruim 12 jaar technische studenten kennis laat maken met interessante werkgevers.


  • Lange zichtbaarheid doordat dit nuttige product wordt gebruikt tijdens het studeren

  • Gratis beschikbaar voor studenten via hun studievereniging of onderwijsinstelling

  • Adverteerders bereiken jaarlijks 60.000 technische studenten door heel Nederland

Sebastiaan en Teun, de oprichters van Natural Talent, stonden voor een uitdaging na hun afstuderen: een leuke werkgever vinden. Aanbod genoeg, maar hoe kun je een goede keuze maken, kijkend naar het feit dat:

  • Je tijdens je studie vooral bezig bent geweest met projecten, tentamens en het behalen van je diploma. Waardoor je minder bezig bent geweest met welke bedrijven interessant zijn als toekomstige werkgever
  • Je die bedrijven eigenlijk niet kent, je niet weet waarvoor ze staan en of jij binnen hun bedrijfscultuur past.
  • Je graag wilt werken op een leuke plek, met leuke collega’s en in een passende functie waarin jij jezelf kan ontwikkelen.

Dan zoek je een manier om bedrijven en studenten te verbinden. Want het dilemma waar Sebastiaan en Teun voor stonden, dat gold voor meer studenten. Het Gratis Collegeblok was geboren. Een handig gebruiksproduct dat elke student nodig heeft en waarmee deze al tijdens diens studie kennismaakt met de werkgevers die hierin adverteren.

En wat bleek, niet alleen studenten hadden dit probleem. Ook bedrijven hadden moeite studenten aan zich te binden. Het maken van deze match, dat werd de missie van ons bedrijf Natural Talent. Wij helpen bedrijven zichzelf in de kijker spelen bij jong talent, om zo vruchtbare relaties op te bouwen die uitmonden in een ideale match.

Het resultaat: het Gratis Collegeblok met advertenties van interessante werkgevers dat halfjaarlijks gretig aftrek vindt onder 30.000 technische studenten door heel Nederland

Het Gratis Collegeblok is al ruim 12 jaar onverminderd populair. De aanvragen vanuit onderwijsinstellingen en studieverenigingen door het hele land, overstijgen elke editie weer het aantal uitgaves. We krijgen vaak het verzoek of we meer exemplaren kunnen leveren, of worden gebeld door nieuwe verenigingen die onze collegeblokken willen verspreiden. Daarom kijken we iedere editie kritisch naar de doelgroep die de adverteerders willen bereiken qua studies en locaties. Hiermee zorgen we er voor dat zowel student als adverteerder de vruchten plukken van elke editie:

Lange zichtbaarheid doordat dit nuttige product wordt gebruikt tijdens het studeren

Hoewel dit digitale tijdperk ervoor zorgt dat veel studenten beschikken over een laptop, blijft een notitieboek voor het uitwerken van berekeningen en het maken van aantekeningen erg populair. Ons collegeblok bevat ruitjespapier, afgestemd op de technische doelgroep. Maandenlang gebruiken studenten het blok tijdens colleges en bij het studeren voor tentamens, wat zorgt voor vele zichtmomenten van de bedrijfsadvertenties. Uit onderzoek op onze afzetlocaties blijkt dat bijna 80% van onze gebruikers het collegeblok 4 maanden of langer gebruikt!

Gratis beschikbaar voor studenten via hun studievereniging of onderwijsinstelling

Elk half jaar sturen we onze nieuwe editie van het Gratis Collegeblok naar onderwijsinstellingen en studieverenigingen door het hele land. Zij zorgen voor de verspreiding onder de studenten. Op die manier zijn de collegeblokken langere tijd beschikbaar op de plek waar studenten dagelijks aan hun studie werken. Gemakkelijk verkrijgbaar in hun vertrouwde omgeving dus.

Adverteerders bereiken jaarlijks 60.000 technische studenten door heel Nederland

Twee keer per jaar brengen we een nieuwe editie van het Gratis Collegeblok uit, bij de start van het collegejaar in september en bij de start van het tweede semester in februari. Zo zorgen we er voor dat studenten door het hele studiejaar heen gebruik kunnen maken van het collegeblok en bieden we adverteerders de kans om met passende content een grote studentendoelgroep te bereiken. Per editie worden 30.000 stuks uitgegeven en zo kunnen op jaarbasis maar liefst 60.000 technische studenten worden bereikt.

Wat zegt de klant

De samenwerking met Natural Talent vind ik heel plezierig. Het is heel laagdrempelig. Dat is ook iets wat ASML graag wil zijn naar studenten.
ASML
Carla van Loenhout , Campus / event coördinator ASML
Section conversion background
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om te adverteren in het Gratis Collegeblok? Neem contact op met Roxane, ze helpt je graag verder!

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om te adverteren in het Gratis Collegeblok? Neem contact op met Roxane, ze helpt je graag verder!