HomeCasesArcadis
Arcadis | Beheer Social media

Hoe Arcadis binnen no time een grote en betrokken Facebook community heeft opgebouwd

  • Een snel groeiend aantal volgers

  • Een enorm bereik onder de gewenste doelgroep

  • Een continue impact op het employer brand

Hoe Arcadis binnen no time een grote en betrokken Facebook community heeft opgebouwd>

De uitdaging: Facebook inzetten als optimaal employer branding kanaal

Arcadis wilde haar employer branding naar een hoger niveau tillen en hoogopgeleide studenten via Facebook kennis laten maken met (de carrièremogelijkheden bij) het bedrijf. Maar hoe speel je in op:

  • Het ontbreken van een duidelijke strategie voor Facebook;
  • Het bieden van de juiste informatie aan een grote diversiteit aan doelgroepen;
  • Het vertalen van het werkgeversmerk Arcadis naar pakkende en aansprekende content.

Je werkt samen aan gestructureerd social media beheer, perfect passend bij de doelgroepen.

De uitdaging: Facebook inzetten als optimaal employer branding kanaal>

Het resultaat: een alsmaar groeiende Facebook community

Samen met Arcadis hebben we een passende aanpak en werkstructuur ontwikkeld waarin de lijntjes kort zijn. Sinds dien draagt Arcadis op haar Facebookpagina actief haar employer brand uit, met resultaten om trots op te zijn:

Een snel groeiend aantal volgers

Met ons continue Facebook beheer en de daarbij behorende strategie focussen we op hoogopgeleide studenten, starters en young professionals een duidelijke op Facebook actieve doelgroep. Toen we begonnen telde de Facebookpagina 420 volgers, in een jaar tijd is dit gestegen naar 4.982 personen en in drie jaar zelfs naar ruim 11.000 volgers.

Een enorm bereik onder de gewenste doelgroep

Door het groeiende aantal volgers is ook het bereik van de Facebookpagina hard gestegen. Voor onze samenwerking was het gemiddelde bereik van de Facebookpagina 2.606 personen per week, na een jaar tijd is dit gestegen tot gemiddeld 32.541 personen en in drie jaar tijd zelfs tot een kleine 70 duizend. Wanneer we dit doorrekenen bereikt de Facebookpagina ruim 302.500 personen per maand en zelfs meer dan 3.6 miljoen personen per jaar. Een bereik om trots op te zijn.

Een continue impact op het employer brand

Om deze groei in het aantal volgers en het bereik te genereren, plaatsen we vier tot vijf keer per week berichten op de Facebookpagina en ondersteunen we dit met gerichte advertenties. Naar de volgers zijn we betrokken, want reacties worden dagelijks gemonitord en beantwoord. De ambassadeurs die wekelijks hun ervaringen delen, geven hoogopgeleid talent bovendien inzicht in hoe het echt is om bij Arcadis te werken. Met de groeiende interesse in werken bij Arcadis, kunnen we met recht zeggen dat de unieke kanten van Arcadis als werkgever positieve impact hebben op het online employer brand.

Wat zegt de klant

Samen met de hoge dosis flexibiliteit , enthousiasme en professionaliteit kan ik niets anders zeggen dat ik erg blij ben dat Natural Talent onze partner is wat betreft de ontwikkeling en implementatie van ons Social Media kanaal Facebook. Met het behalen van de opgestelde jaardoelen, welke in slechts vijf maanden tijd zijn behaald, kunnen wij onze doelen bij stellen om Arcadis nog beter te kunnen positioneren onder onze doelgroep.
Arcadis
Thijs Pruijssers , Campus Recruiter Arcadis
Case detail logo

Wie is Arcadis?

Arcadis is een Nederlandse advies-, ontwerp-, projectmanagement- en ingenieursorganisatie die zich wereldwijd bezighoudt met projecten op het gebied van infrastructuur, milieu, water en gebouwen. Daarnaast ontwikkelt, ontwerpt en implementeert, onderhoudt en exploiteert het bedrijf projecten voor bedrijven en overheden. Het bedrijf heeft duurzaamheid en MVO hoog in het vaandel staan.

Section conversion background
Wil je ons nog beter leren kennen?

Wil je ons nog beter leren kennen?

Roxane staat je graag persoonlijk te woord!

Liever eerst zelf meer informatie lezen over onze dienstverlening? Maak kennis met onze visie op campus recruitment