Cases waar we trots op zijn  background
Cases waar we trots op zijn overlay
Cases waar we trots op zijn overlay

Cases waar we trots op zijn

Cases waar we trots op zijn

HomeCasesArcadis
Arcadis | Beheer Social media

Hoe Arcadis binnen no time een grote en betrokken Facebook community heeft opgebouwd

  • Een snel groeiend aantal volgers

  • Een enorm bereik onder de gewenste doelgroep

  • Een continue impact op het employer brand

Hoe Arcadis binnen no time een grote en betrokken Facebook community heeft opgebouwd>

De uitdaging: Facebook als optimaal employer branding kanaal inzetten

Arcadis wilde haar employer branding naar een hoger niveau tillen en hoogopgeleide studenten via Facebook kennis laten maken met (hun carrièremogelijkheden bij) het bedrijf. Maar hoe speel je in op:

  • Het ontbreken van een duidelijke strategie voor Facebook;
  • Het bieden van de juiste informatie aan een grote diversiteit aan doelgroepen;
  • Het vertalen van het werkgeversmerk Arcadis naar pakkende en aansprekende content.

Je werkt samen aan gestructureerd social media beheer, perfect passend bij de doelgroepen.

De uitdaging: Facebook als optimaal employer branding kanaal inzetten>

Het resultaat: een alsmaar groeiende Facebook community

Samen met Arcadis hebben we een passende aanpak en werkstructuur ontwikkeld waarin de lijntjes kort zijn. Sinds oktober 2015 dragen we op Facebook actief het Arcadis employer brand uit, met resultaten om trots op te zijn:

1

Een snel groeiend aantal volgers

Met ons continue Facebook beheer en de daarbij behorende strategie focussen we op hoogopgeleide studenten, starters en young professionals een duidelijke op Facebook actieve doelgroep. Op 31 oktober 2015 telde de Facebookpagina 420 volgers, in een jaar tijd is dit gestegen naar 4.982 personen en in twee jaar zelfs naar 8.970 volgers.

2

Een enorm bereik onder de gewenste doelgroep

Door het groeiende aantal volgers is ook het bereik van de Facebookpagina met grote sprongen gestegen. Voor onze samenwerking was het gemiddelde bereik van de Facebookpagina 2.606 personen per week, na een jaar tijd is dit gestegen tot gemiddeld 32.541 personen en in twee jaar tijd zelfs tot 56.246. Wanneer we dit doorrekenen bereikt de Facebookpagina bijna 250.000 personen per maand en maar liefst 3.000.000 personen per jaar. Een bereik om trots op te zijn.

3

Een continue impact op het employer brand

Om deze groei in het aantal volgers en het bereik te genereren plaatsen we vier tot vijf keer per week berichten op de Facebookpagina en ondersteunen we dit met gerichte advertenties. Naar studenten zijn we attent, want reacties worden dagelijks gemonitord en beantwoord. De ambassadeurs die wekelijks hun ervaringen delen, geven hoogopgeleid talent bovendien inzicht in hoe het echt is om bij Arcadis te werken (bekijk deze case). Met de groeiende interesse in werken bij Arcadis, kunnen we met recht zeggen dat de unieke kanten die we van het bedrijf als werkgever laten zien, impact maken op het employer brand.

Wat zegt de klant

Samen met de hoge dosis flexibiliteit , enthousiasme en professionaliteit kan ik niets anders zeggen dat ik erg blij ben dat Natural Talent onze partner is wat betreft de ontwikkeling en implementatie van ons Social Media kanaal Facebook. Met het behalen van de opgestelde jaardoelen, welke in slechts vijf maanden tijd zijn behaald, kunnen wij onze doelen bij stellen om Arcadis nog beter te kunnen positioneren onder onze doelgroep.
Arcadis
Thijs Pruijssers , Campus Recruiter
Case detail logo

Wie is Arcadis?

Arcadis is een Nederlandse advies-, ontwerp-, projectmanagement- en ingenieursorganisatie die zich wereldwijd bezighoudt met projecten op het gebied van infrastructuur, milieu, water en gebouwen. Daarnaast ontwikkelt, ontwerpt en implementeert, onderhoudt en exploiteert het bedrijf projecten voor bedrijven en overheden. Het bedrijf heeft duurzaamheid en MVO hoog in het vaandel staan.

Section conversion background
Meer weten over ons social media beheer?

Meer weten over ons social media beheer?

Lisanne staat je graag persoonlijk te woord!

Liever zelf eerst meer informatie lezen over deze dienst? Ontdek ons social media beheer.