Een top recruitmentsite: de 6 basisingrediënten!  background
 overlay

Blogs die je verder helpen

HomeEen top recruitmentsite: de 6 basisingrediënten!
Employer branding

Een top recruitmentsite: de 6 basisingrediënten!

Geschreven door Teun Smulders

Geschreven door: Teun Smulders

Een top recruitmentsite: de 6 basisingrediënten!

Bedrijven zijn continu bezig om de beste talenten naar hun organisatie te trekken. Er worden on- en offlinecampagnes uitgezet om te zorgen dat studenten geïnteresseerd raken in hun bedrijf. Alle uitingen binnen deze campagnes komen op één plek uit: de werkenbij website. Het is daarmee de centrale hub in je campus recruitment strategie. Maar waar voldoet een goede recruitmentsite aan? In deze blog geven we je de basisingrediënten en vind je ons e-book om zelf mee aan de slag te gaan.

1. Presenteer je bedrijf (eerlijk)

Je recruitmentwebsite is het visitekaartje van je bedrijf. Je hebt volledig in de hand hoe je jezelf presenteert aan potentieel nieuwe medewerkers. Laat zien wat jouw bedrijf onderscheidt van je concurrenten. Zorg voor een authentieke en eerlijke weergave, dit wordt gewaardeerd en zorgt voor beter passende sollicitanten.

2. Vindbare website

Door onder andere de content af te stemmen op het zoekgedrag van de doelgroep en unieke URL’s toe te passen wordt je website organisch vindbaar in Google. Resultaat: meer bezoekers zonder betaalde campagnes.

3. Goed navigeerbare website

Veel bezoekers lopen stuk op pagina’s die een Dead End hebben. Pagina’s van waaruit je niet verder kunt. Op deze pagina’s is het uitstappercentage erg hoog. Zorg er dus voor dat je altijd naar een andere pagina kunt doorklikken. Gebruik daarnaast ook breadcrumbs (broodkruimels); een navigatiehulpmiddel, meestal bovenaan een webpagina, waardoor je te allen tijde weet waar je jezelf bevindt op de website.

4. Duidelijk en kandidaatvriendelijk sollicitatieproces

Naast kandidaten informeren, wil je uiteindelijk dat goede kandidaten solliciteren. Je wil voorkomen dat kandidaten nog in het laatste stadium afhaken. Licht daarom de kandidaat voor over het proces en leg niet te hoge drempels op. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een “solliciteren via LinkedIn” button.

5. Meetbare website

Meten is weten. Dat geldt ook voor je website. Door Google Analytics krijg je inzicht in de navigatiestromen van de bezoekers en de verkeersbronnen. Op basis van analyses kun je aan de slag om je website verder te optimaliseren. Gebruik deze tips om met Google Analytics aan de slag te gaan.

6. Sociale website

Door Sharebuttons te integreren op de website zorg je ervoor dat content en vacatures makkelijk gedeeld kunnen worden. Het toevoegen van een blog zorgt daarnaast voor een sociaal karakter van je website.

 Over Natural Talent

Natural Talent heeft als campus recruitmentpartner jarenlange ervaring in het ontwikkelen en optimaliseren van recruitmentsites. We behalen successen voor klanten als Calco, Bosch en 2at. Ook jou helpen we graag! Benieuwd hoe? Ontdek hoe wij te werk gaan of neem contact op met Teun!

Section conversion background

Intressant artikel? Vergeet niet te delen