Meer fans en volgers op je Facebookbedrijfspagina  background
 overlay

Blogs die je verder helpen

HomeMeer fans en volgers op je Facebookbedrijfspagina
Employer branding

Meer fans en volgers op je Facebookbedrijfspagina

Geschreven door Sebastiaan van Haren

Geschreven door: Sebastiaan van Haren

Meer fans en volgers op je Facebookbedrijfspagina

Eén van de meest gestelde vragen over Facebook voor campus recruitment is:
Hoe krijg ik meer fans / volgers voor mijn Facebook bedrijfspagina?

Dat lijkt een eenvoudige vraag, maar het antwoord is helaas wat minder eenvoudig. Om succesvol studenten te interesseren en werven via Facebook heb je namelijk een gedegen strategie nodig. Te vaak zie ik campus recruiters enthousiast starten, maar na verloop van tijd afhaken. Het liefst ben ik daarom duidelijk: Facebook is niet iets dat je er ‘zomaar’ bij doet.

Ben je je daarvan bewust en wil je van jouw Facebook bedrijfspagina een succes maken, dan kun je met de tips in deze blog het aantal fans / volgers van jouw Facebookpagina laten groeien.

1000 Facebook fans op Facebookpagina

Meer fans en volgers

Je Facebookbedrijfspagina zorgt ervoor dat je jouw doelgroep kunt leren kennen, dat je met studenten in gesprek kunt gaan en dat je een relatie met ze op kunt bouwen die over enkele jaren misschien wel overgaat in een dienstverband.
Omdat je zoveel mogelijk relevante studenten wilt interesseren in een eerste baan bij jouw organisatie is het interessant om het aantal fans / volgers van je bedrijfspagina te laten groeien. Maar hoe kun je dat het beste doen?
Er zijn drie goede manieren om meer fans en volgers voor jouw Facebookbedrijfspagina te realiseren, door middel van:

  • 1. Je netwerk
  • 2. Facebookadvertenties
  • 3. Inhoud

1. Je netwerk

De eerste en meest eenvoudige manier om het aantal volgers van je bedrijfspagina te laten groeien is door gebruik te maken van je netwerk. Uiteraard doe je dit niet voordat jouw bedrijfspagina helemaal staat zoals jij dat wil. Je hebt namelijk maar één kans om een student te overtuigen om je pagina te gaan volgen en wilt ervoor zorgen dat hij of zij goed kan inschatten waarom het interessant is om jouw pagina te volgen.

Je netwerk nodig je uit via Facebook, of via mail. Je eigen vrienden hebben waarschijnlijk een lage relevantie, dus je netwerk bestaat uit twee groepen:

  • Alle studenten met wie je organisatie in contact komt
  • Alle collega’s van je bedrijf

Studenten met wie je organisatie in contact komt zijn bijvoorbeeld sollicitanten, stagiairs, studenten die je spreekt op bedrijvenbeurzen, deelnemers aan je inhousedag, etc. Nodig éénmalig alle bestaande contacten uit, en zorg ervoor dat het uitnodigen van nieuwe contacten vervolgens standaard opgenomen wordt in je procedures. Vergeet niet om in je mail te benadrukken waarom het zo interessant is om je Facebookpagina te volgen, dat zorgt voor een betere conversie.

Je collega’s zijn met name interessant om het bereik van je content te vergroten. Kun je jouw collega’s actief bij je Facebookpagina betrekken, door hen content te laten plaatsen en delen, dan ontstaat een levendige pagina met een goed bereik. Vooral de stagiairs, starters en young professionals binnen je organisatie kunnen voor relevante content en relevant bereik zorgen. Maak het betrekken van deze groepen tot je prioriteit.

2. Facebookadvertenties

Zonder volgers om je content te verspreiden is het moeilijk om nieuwe volgers aan te trekken. Het is daarom verstandig om je bedrijfspagina een kickstart te geven met behulp van Facebookadvertenties.

Via deze advertenties nodig je studenten uit je doelgroep uit om je bedrijfspagina te volgen. Dit kan heel doelgericht, want het grote voordeel van Facebookadvertenties is dat je deze bijzonder goed kunt targetten. Wil jij bijvoorbeeld alleen studenten van een bepaalde opleiding of onderwijsinstelling uitnodigen, dan kan dat.

Door gericht advertenties in te zetten om het aantal volgers van je bedrijfspagina te laten groeien, zoals wij onder andere voor Calco doen, zorg je voor volume. Relevant volume bovendien. Dit volume aan volgers heb je nodig om een levendige dialoog te laten ontstaan op je pagina en om later op natuurlijke wijze het aantal fans van je pagina te kunnen laten groeien.

3. Inhoud

Onthoud dat de inhoud van je pagina ervoor zorgt dat het grootste deel van de studenten fan wordt en fan blijft.

Zorg daarom voor content die jouw doelgroep aantrekkelijk vindt. Ook een goede contentplanning is belangrijk, zodat de continuïteit in het delen van content wordt geborgd, en zodat je de onderwerpen aan bod laat komen die belangrijk zijn. Maak daarnaast handjes vrij om de interactie op je bedrijfspagina te volgen en op te volgen.
Enkele tips voor een goed contentbeheer van je Facebookpagina:

  • Publiceer regelmatig nieuwe updates;
  • Zorg voor exclusieve updates, die nergens anders te vinden zijn;
  • Zorg voor goede inhoudelijke updates;
  • Updates gaan over je volgers, niet over jou;
  • Stel vragen;
  • Reageer op vragen van je volgers;
  • Verwijder spam;
  • Zet je volgers af en toe in het zonnetje.

Meer fans en volgers op je Facebook bedrijfspagina

Heb jij je tot doel gesteld om het aantal fans / volgers van je Facebookbedrijfspagina te laten groeien? Succesvol zijn met een bedrijfspagina vraagt meer dan tijdelijk enthousiasme. Een gedegen strategie, aansluiting op je andere campus recruitment activiteiten en de beschikbaarheid van voldoende tijd.

Een bedrijfspagina zet je in als duurzaam onderdeel van je campus recruitment. Denk dus goed na over je doelstellingen en breng in kaart hoe jij structureel succesvol kunt zijn met jouw bedrijfspagina. Zelf, of met de ondersteuning van een campus recruitment partner.

Over Natural Talent

Natural Talent heeft als campus recruitmentpartner jarenlange ervaring in het inrichten en onderhouden van sociale media kanalen in de communicatie met studenten. We behalen successen voor klanten als Arcadis, Bosch en TMC. Ook jou helpen we graag! Benieuwd hoe? Ontdek hoe wij te werk gaan of neem contact op met Sebastiaan!

Section conversion background

Intressant artikel? Vergeet niet te delen