Best NYC Escorts/ Manhattan Escorts girllookup.com Long Island Escorts
Toekomst van Brabant

Case Toekomst van Brabant - traineeshipmarketing

HomeCasesToekomst van Brabant
Toekomst van Brabant | Werving

Hoe wij samen met de Toekomst van Brabant haar overheidstraineeship onderscheidend op de kaart zetten wat jaarlijks leidt tot 400 sollicitanten


  • Jaarlijks meer dan 60 aanmeldingen voor de inhousedag en 400 sollicitanten voor het traineeship

  • Een campagne met unieke positionering, helemaal passend bij het imago en de waarden van het traineeship en de provincie Noord-Brabant

  • De luxepositie dat de kwaliteit van de sollicitanten het aantal traineeshipposities (24) altijd ruim overstijgt

Hoe wij samen met de Toekomst van Brabant haar overheidstraineeship onderscheidend op de kaart zetten wat jaarlijks leidt tot 400 sollicitanten>

De uitdaging: het relatief onbekende overheidstraineeship van de Toekomst van Brabant op de kaart zetten en de doelgroep overtuigen om te solliciteren

De Toekomst van Brabant zoekt jaarlijks 24 kwalitatief goede trainees met diverse studieachtergronden. Jong talent met hart voor de publieke zaak en haar unieke thema’s, overtuigen van een carrière binnen de Brabantse overheid, was de uitdaging van het programmateam. Maar ook de volgende punten speelden mee:

  • Toekomst van Brabant concurreert met vergelijkbare overheidstraineeships, die allemaal vissen in dezelfde doelgroep-vijver
  • Het team wil het traineeship met één boodschap en uitstraling op de kaart zetten, op een manier waar alle betrokken organisaties zich in kunnen vinden
  • Falen is geen optie, ondanks een strikt budget

Wij hielpen het programmateam bij deze uitdaging door met een aansprekend concept, de slimme inzet van ons netwerk op onderwijsinstellingen en een data gestuurde jobmarketing campagne, een grote groep jong talent te laten solliciteren op een carrière bij de Toekomst van Brabant.

De uitdaging: het relatief onbekende overheidstraineeship van de Toekomst van Brabant op de kaart zetten en de doelgroep overtuigen om te solliciteren>

Het resultaat: een succesvolle wervingscampagne waarbij er continu het vertrouwen is dat je voor alle posities kwalitatief uitstekende trainees aan kunt gaan nemen

Jaarlijks meer dan 60 aanmeldingen voor de inhousedag en 400 sollicitanten voor het traineeship

Voor de groep trainees die start in september beginnen we de campagne jaarlijks met het promoten van de inhousedag, die plaatsvindt in maart. Daar maakt een nieuwe lichting talent voor het eerst kennis met het traineeship. Aansluitend start de wervingscampagne. Zowel voor het promoten van de inhousedag als het traineeship hanteren we drie tot vier weken campagne, volledig data gestuurd. Dit geeft ons de tijd om kandidaten te overtuigen én geeft kandidaten de tijd om hun sollicitatie optimaal voor te bereiden en in te dienen.

Een campagne met unieke positionering, helemaal passend bij het imago en de waarden van het traineeship en de provincie Noord-Brabant

De Brabanders zijn trots op hun provincie, daarbij hoort de Brabantse gezelligheid, de saamhorigheid én natuurlijk de rood-wit-geblokte vlag. Dit laatste vormt de basis voor de stijl van de campagne-uitingen, waarin ook de groep trainees van de voorgaande lichting een hoofdrol hebben. Deze beelden in combinatie met wervende teksten dekken de juiste Brabantse lading en zijn daarmee al jaren een succesformule.

De luxepositie dat de kwaliteit van de sollicitanten het aantal traineeshipposities (24) altijd overstijgt

Door onze cross mediale converterende campagne weet structureel een groep van minstens 400 kandidaten de sollicitatie voor het traineeship te voltooien. Een strenge selectie volgt, waaruit ieder jaar weer een grote groep kwalitatief goede kandidaten overblijft die de vraag naar trainees blijft overstijgen. Een luxepositie waar de Brabantse overheid de vruchten van plukt!

Wat zegt de klant

Natural Talent doet al een aantal jaren de online werving voor ons traineeprogramma De Toekomst van Brabant. Wij werken met veel plezier samen met Natural Talent. De campagnes leveren goede resultaten op: veel enthousiaste en goede kandidaten voor onze vacature. Natural Talent weet de juiste mensen te bereiken. En dat is super belangrijk, want goede mensen zijn cruciaal voor een goed traineeprogramma. De samenwerking met Natural Talent is erg prettig. Lisanne en Sebastiaan hebben verstand van zaken, denken mee, zijn pro-actief en makkelijk te bereiken. Ze nemen echt werk uit handen. Toen we door de Coronacrisis de werving en selectie moesten omgooien was Natural Talent flexibel en oplossingsgericht. Heel erg fijn om mee samen te werken!
De Toekomst van Brabant
Anke van der Heijden , Projectleider Traineeprogramma De Toekomst van Brabant
Case detail logo

Wie is de Toekomst van Brabant?

Elk jaar in september start er een traineeprogramma in de provincie Noord-Brabant. Een uniek programma waar verschillende overheidsorganisaties aan meewerken: grote en kleine gemeenten, een waterschap en de provincie. Binnen deze organisaties werken trainees van hoog niveau en een aantoonbare “drive” als het om maatschappelijke vraagstukken gaat.

Section conversion background
Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!

Heb je vragen over de mogelijkheden voor traineeshipmarketing? Of wil je gewoon eens sparren? Roxane staat je graag persoonlijk te woord!