Een samenwerking met de Provincie Utrecht
Enthousiasmerend en creatief beeldmateriaal door een informele en gezellige groep ambassadeurs
Een succesvolle inhousdag, waarop in plaats van de 30 beoogde deelnemers, uiteindelijk 65 deelnemers zijn gekomen
Een totaal van 332 sollicitanten in een erg krappe arbeidsmarkt na de corona-jaren
Naast de beoogde 17 plekken zijn er nog 10 extra traineeplekken gecreëerd om de kwalitatief sterke kandidaten allemaal een plaats te bieden. In totaal 27 nieuwe trainee-collega’s!
De arbeidsmarkt heeft in de corona-jaren meerdere keren op zijn kop gestaan. Sollicitanten liggen al lange tijd niet (meer) voor het oprapen en sollicitanten zijn aan zet. Daarnaast is de focus van veel organisaties verschoven naar jongeren en traineeships schieten als paddenstoelen uit de grond. Dat betekent dat de concurrentie groot is. Samen hebben we de volgende uitdagingen overwonnen:
De trainees die als ambassadeurs zijn ingezet voor deze campagne waren meer dan enthousiast. Dit bleek al uit de voorbereidingen, maar het was vooral voelbaar op de dag van de video- en fotoshoot. Hoewel dit echt intensief kan zijn, bleef de groep energiek en hebben we sterk beeldmateriaal kunnen ontwikkelen.
Het doel was om 25 tot 30 deelnemers voor de inhousedag aan te trekken. Al snel bleek de interesse groot. Uiteindelijk hebben we een week voor de aanmelddeadline de campagne stop moeten zetten, omdat al 65 deelnemers zich hadden aangemeld. Om de kwaliteit van de dag te waarborgen, hebben we de inschrijving gesloten. Zo werd het een succesvolle inhousedag.
De wervingscampagne bestond uit een awarenesscampagne, inhousedagcampagne en sollicitatiecampagne. Deze verschillende campagne onderdelen zijn actief gemonitord en geoptimaliseerd waar nodig. De eindstand was een groeps van maar liefst 332 sollicitanten. Een zeer succesvolle campagne in een jaar waar de aantallen sollicitaties voor vele vacatures nog terugliepen door de krappe arbeidsmarkt.
Het doel van deze wervingscampagne was de 17 vacatures in te vullen. Dat is meer dan gelukt en door de goede kwaliteit van kandidaten, zijn er zelfs 10 extra kandidaten geplaatst. Het is natuurlijk fantastisch dat de Provincie Utrecht zo snel heeft geschakeld en de ruimte heeft geboden om dit talent aan boord te houden. Een zeer mooie bijvangst.
Het traineeship van Provincie Utrecht is een tweejarig programma, waarin jong talent de kans krijgt om zichzelf zowel als werknemer als persoon te ontwikkelen binnen verschillende maatschappelijke thema’s. Met een combinatie van werken aan opdrachten in de praktijk én een persoonlijk ontwikkelprogramma samen met andere trainees, doet jong talent werkervaring en kennis op en krijgen zij de kans om te groeien naar een reguliere functie binnen de Provincie.