/

Ontwikkelen Employer Value Proposition Fluor

Het belang van geschikte technische starters wordt voor Fluor steeds groter. In de strijd om de beste talenten aan zich te binden, had Fluor een doordachte en duurzame strategie nodig. Voldoende input voor een samenwerking met Natural Talent. Deze begon bij de basis: het vaststellen van de Employer Value Proposition (EVP). Fluor heeft Natural Talent ingeschakeld om een grootschalig intern en extern onderzoek uit te voeren.

Een belangrijk aspect in de campus recruitment is hoe een bedrijf intern gewaardeerd wordt. Wil Fluor geschikt talent aanspreken en aantrekken, dan moet het weten wat de sterke punten volgens de eigen medewerkers zijn. Is Fluor de moeite waard om voor te werken? Zijn de medewerkers trots om deel uit te maken van de organisatie? De medewerkers hebben essentiële input gegeven via diepte interviews en enquêtes.

Alleen de mening van medewerkers kennen is onvoldoende. Fluor moest weten wat de doelgroep belangrijk vindt in de zoektocht naar een eerste werkgever. Met het grootschalige externe onderzoek onder studenten, onder de belangrijkste doelgroepen van Fluor, is inzicht verkregen in de waarden die zij terug willen zien bij de keuze van een startersfunctie en een eerste werkgever. 

In samenwerking met dr. Mirjam Baars, die jaarlijks het beste werkgevers onderzoek uitvoert, zijn wetenschappelijk verantwoorde analyses van de verzamelde data gemaakt. Aan de hand hiervan is een match gecreëerd tussen het imago (extern) en de identiteit (intern) van het bedrijf. De basis voor Fluor om haar Employer Value Proposition en Employer Brand te ontwikkelen en de basis voor het succesvol aantrekken en behouden van jong talent.

Diensten die zijn ingezet

Wat levert het op?

Betere kennis van de doelgroep

Door het grootschalige onderzoek weet Fluor exact wat de technische studenten beweegt en hoe zij zicht oriënteren op een werkgever.

Onderscheidend van concurrentie

Het EVP van het bedrijf is niet vastgesteld op gevoel maar door een grondige analyse. Fluor kan zich onderscheiden van haar concurrenten met een sterke, eerlijke boodschap.

Grotere ‘trots’ op organisatie

Bij het onderzoek zijn alle vaste medewerkers van Fluor betrokken. Zij voelen zich gehoord door het bedrijf, en zien in de communicatie ‘hun’ EVP terug. Iets om trots op te zijn.

Hoger rendement uit activiteiten

Fluor weet precies hoe haar doelgroepen zich oriënteren. Wat zij belangrijk vinden past bovendien bij het Fluor employer brand. Dit zorgt voor een hoger rendement uit de Campus Recruitment activiteiten.

Fluor

/

Fluor is een van de grootste beursgenoteerde ingenieursbureaus en aannemers van de wereld. De klanten van Fluor zijn actief in uiteenlopende sectoren zoals: Chemie, Energie, Infrastructuur, Mijnbouw, Farmacie en Olie & Gas. Jaarlijks is Fluor goed voor meer dan 1.000 nieuwe projecten welke worden uitgevoerd in meer dan 25 landen wereldwijd. Fluor levert wereldwijd EPCM-services van het hoogste niveau. Fluor gaat zich steeds meer richten om het aantrekken van jong technisch talent voor de organisatie.

Fluor over de samenwerking met Natural Talent

/

Neem contact op met Teun voor meer informatie!

Vind de beste stagiaires voor jouw organisatie

Ons gratis e-book "Het vinden van je ideale stagiair" helpt je om de juiste studenten te bereiken én deze te enthousiasmeren voor die te gekke stage bij jouw bedrijf! Vul het formulier in en je ontvangt het e-book gratis in je e-mail.

Gratis downloaden